نویسنده: عارف حسین پور
// سه شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۵

مدل جدید کنسول پلی‌استیشن 4 سبک‌تر، کم‌صداتر و کارآمدتر است

جدیدترین نسخه از کنسول پلی‌استیشن 4 نسبت به مدل‌های قبلی که توسط سونی عرضه شده‌اند هم سبک‌تر و کم‌سروصداتر است و هم بازده انرژی بالاتری دارد. برای اطلاع از جزییات مدل CUH-1200 این کنسول با زومجی همراه باشید.

بر اساس بررسی‌هایی که وب‌سایت ژاپنی Pocket News انجام داده و طبق ترجمه‌ی Eurogamer،‌ مدل جدید CUH-12000 کنسول پلی‌استیشن 4 که فعلا فقط در ژاپن موجود است، دارای یک بورد اصلی کوچکتر و حافظه‌ی GDDR5 جدید است.

20150629_02

بر خلاف مدل‌های قبلی پلی‌استیشن 4 که از ۱۶ واحد حافظه استفاده می‌کردند، این نسخه‌ی جدید تنها ۸ واحد حافظه دارد؛ این موضوع تاثیر مستقیمی روی کاهش مصرف انرژی دستگاه خواهد داشت و باعث می‌شود کارآیی آن تا حد قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد. طبق اعلام سایت بررسی کننده، با اینکه پردازنده‌ی اصلی کنسول به لحاظ ظاهری تفاوتی با قبل ندارد، اما از تغییری که در نام آن به وجود آمده می‌توان حدس زد که ساختار داخلی‌اش دستخوش تحول شده است.

از دیگر تفاوت‌های این مدل از پلی‌استیشن 4 می‌توان به طراحی جدید درایو بلو-ری، یک کنترلر HDMI جدید و همچنین منبع تغذیه‌ی ارتقا یافته که نسبت به نمونه‌ی قبلی ۸۰ گرم سبک‌تر است و خروجی انرژی پایین‌تری دارد اشاره کرد. همچنین به نظر می‌رسد که سونی صدای حاصل از کارکرد فن‌های کنسول را تا حد ممکن کاهش داده، اما این موضوع هنوز به تایید رسمی نرسیده است.

چندی پیش سونی مدل جدید کنسول پلی‌استیشن 4 را برای انتشار در اروپا معرفی کرده بود. این مدل که دارای هارد یک ترابایتی است و نسبت به نسخه‌های قبلی وزن کمتری دارد، در تاریخ ۲۴ تیر ۹۴ در برخی از کشورهای اروپایی عرضه خواهد شد.

منبع: GameSpot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده