انتقادات از کاهش گرافیکی بازی Watch Dogs نحوه نمایش بازیهای یوبیسافت را تغییر داد
در مصاحبهای با وبسایت گاردین، گیلموت توضیح داد که کمپانی آنها پس از آن واقعه تصمیم گرفت تا مطمئن شود بازیهایشان قبل از رونمایی در نمایشگاههای مختلف مانند E3، بر روی سخت افزار اعلام شده قابل بازی باشد.
در نمایشگاه E3 امسال ما با خود گفتیم که خیلی خوب، بیایید مطمئن باشیم که بازیهایمان قابل بازی باشند، یعنی اینکه به خوبی روی سخت افزار در نظر گرفته شده اجرا شوند.
در سال میلادی گذشته کمی پس از عرضهی جهانی بازی Watch Dogs، بازیکنان گزارش میدادند که گرافیک نهایی بازی با آن چیزی که یوبیسافت در ابتدا نشان داد زمین تا آسمان فرق میکند. ویدئوهای تبلیغاتی که در طی مراحل ساخت از بازی منتشر میشدند نیز این گزارشات را معمولا تایید میکردند. گیلموت در ادامه گفت:
وقتی که ما قصد داریم محصولی را نشان بازیکنان دهیم، از تیم سازنده درخواست میکنیم که مطمئن شود آن محصول قابل بازی باشد و مطمئن شود که بازیکنان سریعا پس از دیدنش متوجه شوند که آن بازی چه چیزی است یا چه سبکی دارد. این چیزها را ما از تجربهی انتشار بازی Watch Dogs یاد گرفتیم. اگر یک محصول نتواند بر روی سخت افزار انتخاب شده به خوبی اجرا شود، نشان دادن آن به دنیا میتواند ریسک بزرگی باشد.
در نقطهای دیگر از مصاحبه این مدیر اجرایی در رابطه با عرضهی بازی Watch Dogs نیز صحبتهایی ارائه داد. به اعتقاد او کمپانی آنها به خوبی توانست در قدم اول یک محصول جدید را پایه گذاری کند. گیلموت ادامه داد:
ساخت چنین دسته از بازیها واقعا چالش بر انگیز است. وقتی که آنها عرضه میشوند، مخصوصا اگر اینکه اولین نسخه از یک مجموعه باشند، قطعا از تمام لحاظ بی نقص نیستند. از نظر من ما به خوبی توانستیم در قدم اول یک بازیِ با کیفیت را به همراه برند و تکنولوژیای جدید عرضه کنیم. به نظر من مشکل اینجا بود که آن بازی از خیلی جهات بسیار پیچیده بود، بخش چند نفره همزمان، اتصال به دستگاههای موبایل و تبلتها و خیلی چیزهای دیگر. شاید برای اولین نسخه کمی زیاده روی کردیم.
اگرچه که کمپانی یوبیسافت هنوز از دنبالهی بازی Watch Dogs رونمایی نکرده است اما پیش از این آنها همیشه از بازی به عنوان یک مجموعه یاد میکردند. تونی کی معاون ارشد بخش فروش و بازاریابیِ این کمپانی گفته بود که:
ساخت چنین مجموعههای جدیدی در صنعت بازیسازی جزو سختترین کارها حساب میشود چرا که ریسکها و چالشهای زیادی پیش روی تیم سازنده قرار دارد. ما بی نهایت از فروش بازی و تجربهای که بازیکنان به همراه آن دارند خوشحال هستیم. به همین خاطر این بازی یک مجموعه است. Watch Dogs برای ما جزو دستهی مجموعهها قرار گرفته و درحال بحث و گفتگو راجع به قدم بعدی هستیم. این بازی چیزی است که درحال حاضر میتوانیم بر روی آن سرمایه گذاری کنیم.
طبق اعلام کمپانی یوبیسافت از زمان عرضهی بازی در ماه می میلادی بر روی پلتفرمهای ایکسباکس وان، پلیاستیشن 4، ایکسباکس 360، پلیاستیشن 3 و رایانههای شخصی تا ماه اکتبر سال ۲۰۱۴ بیش از نه میلیون نسخه از آن به بازار عرضه شده است.
نظرات خود را با ما در میان بگذارید.
منبع: Gamespot