بتسدا بازی موبایل Fallout Shelter را در مناسبترین زمان عرضه کرد
معرفی باشکوه بازی Fallout 4 در نمایشگاه E3 2015 نشان داد که بتسدا راه خوشحال کردن مخاطبانش را بلد است؛ اما به جز این، بتسدا میداند که چرا و چگونه هواداران را عصبانی یا ناراحت نکند.
پیت هانیز، مدیر عامل بتسدا، در مصاحبه با وبسایت GamesIndustry اعلام کرد که اگر Fallout Shelter زودتر از Fallout 4 معرفی میشد، احتمالا بسیاری از هواداران این مجموعه اظهار نارضایتی میکردند و بتسدا را به انتخاب سیاستهای نادرست برای آیندهی مجموعهی فالاوت متهم مینمودند. او توضیح داد:
اگر ما این بازی را سال گذشته و قبل از معرفی Fallout 4 برای رایانههای شخصی و کنسولها، رونمایی میکردیم و میگفتیم: «اوه، ما یک بازی موبایلی ساختهایم که نامش Fallout Shelter است»، احتمالا با بازخوردهای بسیار تندی مواجه میشدیم؛ درست است؟ احتمالا طرفداران به ما میگفتند: «لعنتیها این فالاوتی نیست که ما میخواستیم».
هاینز در ادامه گفت:
حالا که ما بازی را به طور همزمان با Fallout 4 معرفی کردیم، طرفداران با خود میگویند: «چیزی را که میخواستیم به دست آوردیم و در حالی که برایش صبر میکنیم، یک بازی رایگان و جذاب دیگر نیز برای سرگرم شدن وجود دارد». در واقع ما سعی کردیم که به دست خودمان کشته نشویم و از این موضوع برای دستیابی به موفقیت بهره ببریم.
نمیدانیم از اینکه بازیسازها تا این حد از گیمرها و عکسالعملشان نسبت به یک بازی وحشت دارند، باید خوشحال باشیم یا ناراحت؛ اما حتما شما هم تایید میکنید که این روزها کمتر استودیو و شرکتی است که پول و کسب سود مهمترین دغدغهاش نباشد و به سلیقه و حتی احساس مخاطب احترام بگذارد. امیدواریم سایر ناشرین و سازندگان نیز در این مورد از بتسدا الگو بگیرند.
منبع: VG 247