نویسنده: سعید نیکبخت
// سه شنبه, ۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۰۰

۷۰ الی ۹۰ درصد از بازار اروپا متعلق به سونی و پلی استیشن 4 است

سونی که با کنسول پلی‌استیشن 4 از ابتدای نسل هشتم بازار آمریکا و انگلستان را دردست خود گرفته، حال با موفقیتی بزرگ‌تر مشخص شده ۷۰ الی ۹۰ درصد از بازار اروپا هم متعلق به این کمپانی و کنسول نسل هشتمی آن‌ها است. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

طی مصاحبه‌ی اخیری که با جیم رایان، مدیر بخش سرگرمی‌های سونی در اروپا انجام شده، وی در این رابطه گفته است:

ما بازار بسیار بزرگی در اروپا داریم. تقریبا می‌توان گفت بازار تمام کشورهای اروپا در دست ما است و این رقم بسیار بزرگ و قابل‌توجه است. فکر نمی‌کنم سهم بازار ما در اروپا کمتر از ۷۰ درصد و بیشتر از ۹۰ درصد باشد.

درحالی که این موفقیت در زمینه تولید بازی مانند پروژه جدید استودیو مدیا مولکول با نام Dream اجازه ریسک‌کردن به سونی را می‌دهد، این موفقیت باعث شده سونی هیچ فشاری برای کاهش قیمت  پلی‌استیشن 4 احساس نکند:

فرصت‌هایی که ما مخصوصا در اروپا داریم، بسیار قابل‌توجه است. ما از قیمت کنسول و ارزش آن بسیار خوشحال هستیم.

ظاهرا مشتریان هم مانند ما از قیمت و ارزش پلی‌استیشن 4 خوشحال هستند. برای همین فعلا هیچ تغییری را در این زمینه ایجاد نمی‌کنیم.

درحالی که تمرکز کنفرانس سونی با بازی‌هایی مانند Uncharted 4: A Theif's End و The Last Guardian روی سال ۲۰۱۶ و فراتر از آن بود، رایان اعلام کرده بازی استودیوهای خارجی (third-party ) تمرکز سونی در تعطیلات سال نوی میلادی امسال است:

فکر می‌کنم Star Wars Battlefront بازی فوق‌العاده زیبایی است. سه ماه گذشته من به ملاقات استودیو دایس رفتم و در آن‌جا موفق به تجربه بازی شدم. نحوه‌ای که بازی اجرا می‌شد فوق‌العاده شگفت‌انگیز بود.

از این‌که با Star Wars Battlefront با کمپانی الکترونیک آرتز کار می‌کنیم بسیار خوشحال هستیم. بدون شک همکاری با اکتیویژن و سری Call of Duty هم برای ما بسیارمهم است.

نظر شما در رابطه با صحبت‌های جیم رایان، مدیر بخش سرگرمی‌های سونی در اروپا و موقیت بی‌نظیر کنسول پلی‌استیشن 4 در اروپا چیست؟

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده