نویسنده: عارف حسین پور
// شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۳۰

اسکوئر انیکس برای خداحافظی با نسل قبلی آماده می‌ شود

اگرچه هنوز با پلی‌استیشن 3 به طور کامل خداحافظی نکرده‌ایم، اما فاصله‌ی زیادی هم با پایان عمر این کنسول خاطره‌انگیز نداریم. کمپانی اسکوئر انیکس نیز از این موضوع به خوبی آگاه است و قصد دارد کم‌کم کنسول‌های نسل هفتم را به دست فراموشی بسپارد.

اسکوئر انیکس هفته‌ی گذشته در نمایشگاه E3 اعلام کرد که بازی Star Ocean 5 علاوه بر ژاپن، در کشورهای غربی نیز منتشر خواهد شد. اگرچه‌ نسخه‌ی ژاپنی این بازی هم برای پلی‌استیشن 4 و هم پلی‌استیشن 3 منتشر می‌شود، اما بازیکن‌های غربی برای تجربه‌ی Star Ocean 5 حتما باید کنسول نسل جدید سونی را داشته باشند.

شوییچی کوبایاشی، تهیه‌کننده‌ی Star Ocean 5، در خصوص عدم انتشار نسخه‌ی انگلیسی این بازی برای کنسول پلی‌استیشن 3 توضیح داد:

این موضوع کاملا ساده است؛ پلی‌استیشن 3 هنوز یک بازار بسیار بزرگ در ژاپن دارد، اما در غرب و به طور مشخص در ایالات متحده، همه‌ی افراد به سمت پلی‌استیشن 4 رفته‌اند. بازار پلی‌استیشن 3 در غرب تقریبا از بین رفته است.

علاوه بر این، Dragon Quest Heroes دیگر بازی اسکوئر انیکس است که در ژاپن برای پلی‌استیشن 4 و پلی‌استیشن 3 منتشر می‌شود اما در امریکای شمالی و اروپا فقط روی پلی‌استیشن 4 انتشار میابد.

البته اسکوئر انیکس هنوز ارتباطش با نسل قبلی را کاملا قطع نکرده است؛ برای مثال بازی Rise of the Tomb Raider در ماه نوامبر برای کنسول ایکس‌باکس 360 نیز منتشر خواهد شد؛ با این حال به نظر می‌رسد که این موضوع به اصرار و درخواست مایکروسافت صورت گرفته باشد.

پشتیبانی ناشرها و استودیوهای بازی‌سازی از کنسول‌های نسل قبلی هر روز کمتر و کمتر می‌شود؛ احتمالا شرکت‌ها تا یکی دو سال آینده پلی‌استیشن 3 و ایکس‌باکس 360 را به طور کامل رها می‌کنند و بازی‌های خود را برای این پلتفرم‌ها، که حالا صفت «قدیمی» در کنار نامشان مشاهده می‌شود، منتشر نخواهند کرد.

منبع: Destructoid


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده