نویسنده: حامد افرومند
// شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۰۰

هفته نامه - قسمت ۲۱: از انتشار Batman Arkham Knight تا پس‌ لرزه‌های E3 2015

امیدواریم هفته‌ی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. شنبه‌ای دیگر و هفته‌ نامه‌ای دیگر از راه رسید و با گزارش کامل رویدادهای مهم هفته‌ی گذشته در خدمتتان هستیم. با زومجی همراه باشید.

نمایشگاه E3 2015 با تمام فراز و نشیب‌های خود به پایان رسید و شلوغ‌ترین روزهای خبری دنیای بازی‌های ویدیویی را پشت سر گذاشتیم. هفته‌ی گذشته به دلیل پوشش کامل نمایشگاه و حجم بالای مطالب در زومجی نسبت به روزها و ماه‌های گذشته و همچنین چند جمع‌بندی مختلف در رابطه با کنفرانس‌ها و بازی‌های نمایشگاه در خدمتتان نبودیم و هفته نامه منتشر نشد.

نمایشگاه E3 امسال بسیار جذاب و پربار بود و تقریبا همه‌ی مخاطبان خود را راضی کرد. بازی‌های بزرگ زیادی را در نمایشگاه دیدیم و چند بازی جدید نیز برای اولین بار در نمایشگاه معرفی شدند. مهم‌تر از همه این‌که دو شرکت Bethesda و Square Enix نیز اقدام به برگزاری کنفرانس کردند و بازی‌های خود را به نمایش گذاشتند. برای آشنایی با تمام بازی‌های به نمایش در‌ آمده در E3 2015، مقالات ما در زومجی را مطالعه کنید. بعد از نمایشگاه نیز همچنان خبرهای دست اول و اطلاعات تکمیلی در مورد بازی‌های معرفی شده ادامه دارند که در این قسمت هفته نامه بیشتر به مرور اخبار و وقایع بعد از E3 2015 خواهیم پرداخت.

E3-2015-ZoomG

قبل از همه چیز سری می‌زنیم به انتخاب برترین‌های نمایشگاه از نگاه زومجی تا ببینیم تیم ما در بخش‌های مختلف کدام نمایش را جذاب‌تر و بهتر از بقیه دانسته است:

بهترین آی‌پی جدید: Horizon: Zero Dawn

بهترین کنفرانس: Sony

بهترین بازی مستقل: Shenmue 3 و Firewatch 

بهترین بازی موبایل: Fallout Shelter

بهترین لحظه نمایشگاه: Doom و پشتیبانی ایکس‌باکس وان از بازی‌‌های ایکس‌باکس 360

بهترین تریلر نمایشگاه: Dishonored 2

بهترین بازی نمایشگاه: Fallout 4

این هفته بعد از مدت‌ها انتظار بازی Batman Arkham Knight منتشر شد. خوشبختانه شاهد رضایت اکثر کارشناسان و منتقدها از این بازی بودیم و به جز یکی دو نقد منتشر شده، باقی بررسی‌ها نشان از تداوم درخشش راک‌استدی با سه‌گانه‌ی بتمنش را می‌دهد. سه‌گانه‌ای که با این بازی به پایان می‌رسد.

دانلود ویدیو با رزولوشن 480p

دانلود ویدیو با رزولوشن 720p

در همین هفته‌ی اول انتشار شاهد مشکلات بسیار جدی نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی بودیم. این مشکلات و اعتراضات به حدی رسید که کمپانی وارنر را مجبور به معذرت خواهی کرده و فعلا فروش این نسخه از بازی را برای رایانه‌های شخصی متوقف کرده است.

یکی از مورد انتظارترین بازی‌های نمایشگاه The Last Guardian بود و مثل چند سال گذشته همه منتظر بودند تا بلکه بعد از یک سکوت طولانی خبری از این بازی نیز منتشر شود.

1

خوشبختانه The Last Guardian مجددا در کنفرانس سونی معرفی شد و یکی از بهترین لحظات نمایشگاه را رقم زد. حالا فامیتو اوئدا کارگردان بازی در اظهار نظر عجیبی از خوشبین نبودن به استقبال خوب هواداران گفته است. باید به این کارگردان عزیز بگوییم که کافی بود سری به اینترنت بزند و ببیند که چگونه قبل از نمایشگاه طرفداران برای معرفی بازی در کنفرانس سونی دعا می‌کردند! در نهایت نیز شاهد استقبال بسیار پرشور طرفداران بودیم و این موضوعی طبیعی بود. بازی The Last Guardian قرار است در سال ۲۰۱۶ میلادی به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه شود.

کونامی، سازنده بازی ورزشی PES 2016 اعلام کرده است که نسخه رایانه‌های شخصی این بازی هویت خود را خواهد داشت و متفاوت با نسخه کنسولی آن است. به گفته‌ کونامی، نسخه‌ی رایانه‌های شخصی بازی PES نسبت به نسخه‌های کنسولی تفاوت دارد و دارای هویت خاص خودش است. البته برخلاف نسخه‌ی قبل نشانه‌ای از نسل هفتم را در این بازی شاهد نخواهیم بود. او همچنین اضافه کرد که پیش از عرضه بازی برای کامپیوترهای شخصی، نسخه دمو آن عرضه خواهد شد و بازیکنان می‌توانند پیش از خرید بازی، بهبود‌های صورت گرفته را تجربه کنند.

ظاهرا آخرین تریلر بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain زیاد «تاریک» بوده و همین مسئله باعث اعتراض مردم و ایجاد انتقاد نسبت به آخرین ساخته کوجیما شده است. هیدئو کوجیما، کارگردان سری متال‌گیر و بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain که چندوقتی است در سکوت به سر می‌برد، به این اعتراضات پاسخ داده است. او از طرفداران خواسته توجه بیشتری به گیم‌پلی بازی داشته باشند و همچنین به این موضوع اشاره کرده که داستان بازی دارای اتمسفر تاریک‌تری نسبت به قبل خواهد بود.  همچنین تایید شده که پرداخت درون برنامه‌ای در بازی وجود خواهد داشت. این سیستم که به اصطلاح microtransactions نامیده می‌شود، سیستمی است که در آن بازیکنان می‌توانند با پرداخت پول واقعی در بازی، از بعضی قابلیت‌های گیم‌پلی میان‌بر بزنند!

2

بازی Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain  که آخرین ساخته کوجیما در کمپانی کونامی و سری پرطرفدار متالگیر است، در تاریخ ۱ سپتامبر (دهم شهریور) برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد. نسخه‌ی رایانه‌های شخصی نیز دو هفته بعد از انتشار نسخه‌های کنسولی منتشر می‌شود.

کمپانی اکتیویژن اخیرا تصاویر جدید و با کیفیتی را از بازی Call of Duty: Black Ops 3 منتشر کرده که گوشه‌هایی از دنیای بازی و گرافیک ارتقا یافته آن نسبت به نسخه‌های قبلی را نشان می‌دهد. بازی Call of Duty: Black Ops 3 که توسط استودیو تری‌آرک در حال ساخته شدن است، در تاریخ ۱۵ آبان ۱۳۹۴ برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه خواهد شد. برای اولین بار پس از عرضه Call of Duty: World at War، برای Black Ops 3 نسخه آزمایشی درنظر گرفته شده است که به بازیکنان اجازه دسترسی محدود به بخش چندنفره بازی را می‌دهد.

3

مانند ساخته‌های دیگر استودیو تری‌‌آرک، داستان نقش مهمی را در بازی Call of Duty: Black Ops 3 دارد. شخصیت‌های این نسخه نسبت به دو قسمت قبلی تفاوت دارند و به همین دلیل اکتیویژن اطلاعاتی را از نام شخصیت‌ها و توانایی‌هایشان منتشر کرده است.

بازی Cyberpunk 2077 در نمایشگاه E3 امسال حضور نداشت، اما این موضوع اصلا تعجب‌برانگیز نبود؛ آدام کیسینسکی، مدیر عامل شرکت سی‌دی پراجکت رد، چندی پیش اعلام کرده بود که تا سال ۲۰۱۷ خبری از این بازی نخواهیم شنید. همچنین مارسین ایوانسکی، یکی از موسسان سی‌دی پراجکت رد اعلام کرد که تیم سی‌دی‌پارجکت به سختی مشغول کار روی Cyperpunk 2077 هستند.

نمایش بازی Just Cause 3 در کنفرانس اسکوئر انیکس نمایشگاه E3 2015 از بخش‌های جذاب این نمایشگاه بود. این بازی که ساخته‌ی استودیو‌ی اوِلانچ است، قرار است در تاریخ ۱۰ آذر برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس‌وان و پی‌سی توسطاسکوئر اِنیکس منتشر شود. در ادامه می‌توانید تریلری ده دقیقه‌ای از از گیم‌پلی جذاب این بازی را تماشا کنید:

دانلود ویدیو

پس از اینکه مایکروسافت اقدام به عرضه‌ی نسخه‌ی یک ترابایتی کنسول ایکس‌باکس وان کرد، حال نوبت به سونی رسیده تا نسخه‌ی یک ترابایتی پلی‌استیشن 4 را برای عرضه آماده کند. PlayStation 4 Ultimate Player 1TB Edition، نام رسمی نسخه‌ی یک‌ ترابایتی و نسبتا بهینه‌سازی شده‌ی کنسول پلی‌استیشن 4 کمپانی سونی است که در تاریخ ۱۵ جولای (۲۴ تیرماه) در اروپا و کلیه مناطق پال عرضه خواهد شد. هنوز قیمت این نسخه مشخص نشده است و سونی در اعلامیه رسمی خود گفته قیمت متقاضیان در زمان عرضه می‌توانند با مراجعه به خرده‌فروشی‌های معتبر از قیمت آن اطلاع پیدا کنند.

استودیوی فرانسوی دونت‌ناد که سابقاً بازی‌ محبوب Remember Me را عرضه کرده و هم‌اکنون هم در حال ساخت قسمت‌های پایانیLife Is Strange است، بازی جدیدی در E3 2015 در سبک نقش‌ آفرینی به نام Vampyr معرفی کرد. داستان بازی اوایل قرن بیستم و در بریتانیا می‌گذرد، جایی که یک ویروس آنفولانزای کشنده‌ی اسپانیایی شهر را به هم می‌ریزد و خون‌آشام‌ها هم شب‌ها به دنبال طعمه‌ای برای خود می‌گردند. در این بازی کنترل شخصیتی به نام جاناتان رید را خواهیم داشت، جراح نظامی که بعد از برگشتن از جنگ تبدیل به خون‌آشام می‌شود.

دانلود ویدیو

بازی Vampyr توسط شرکت فوکس هوم اینتراکتیو در سال ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد.

بازی تیراندازی تاکتیکی Rainbow Six Siege یکی از موردانتظارترین بازی‌های سال ۲۰۱۵ است. بازی که یوبی‌سافت در جریان نطق اختصاصی خود در E3 2015 به نمایش حالت چندنفره Terrorist Hunt این بازی پرداخت.

دانلود ویدیو

یوبی‌سافت مونترال، سازنده بازی در جریان کنفرانس یوبی‌سافت در E3 2015 به نمایش حالت چهار نفره Co-op بازی یعنی Terrorist Hunt پرداخت. در این حالت، شما باید به کمک سه نفر دیگر در برابر ۵ تروریست که وظیفه کنترل آن‌ها بر عهده هوش مصنوعی بازی است، مقابله کنید.

اگر بخواهیم پلتفرم‌های کمپانی نینتندو را از لحاظ موفقیت طبقه بندی کنیم بدون شک کنسول Wii U در رتبه‌های بسیار پایین قرار خواهد گرفت. حال سوال اصلی این است که چرا؟ شیگرو میاموتو طراح افسانه‌ای این کمپانی جواب می‌دهد. او طی صحبت‌های خود قیمت نسبتا بالای کنسول را یکی از دلایل وجود این مشکل برشمرد و در ادامه به این موضوع نیز اشاره کرد که ورود تبلت‌ها به بازار جهانی نیز روی فروش کم Wii U تاثیر گذار بوده است.

مدتی قبل کلیف بلِزینسکی طراح سری بازی Gear of War خبر جدایی خود از استودیوی اپیک گیمز و تمرکز برروی بازی‌های مستقل را منتشر کرده بود. اکنون در جریان کنفرانس PC Gaming او جزئیات بیشتری از Project Bluestreak ساخته‌ی استودیوی باس‌ کی منتشر کرد. به گفته‌ی بلزینسکی بازی اکنون در حال توسعه با موتور گرافیکی آنریل 4 بوده و طبق اخبار منتشر شده در رویداد PAX East، این بازی از عینک واقعیت مجازی استیم و آکیولس ریفت نیز پشتیبانی می‌کند.

4

پس از کنفرانس سونی در E3 امسال عده‌ای به خاطر نمایش بسیار کوتاهِ هدست واقعی مجازی پروژه مورفیوس این کمپانی را مورد انتقاد قرار دادند. حال شوهی یوشیدا رئیس استودیوهای سونی در مصاحبه‌ای ضمن جواب دادن به انتقادات، اطلاعات بیشتری از مراحل ساخت این هدست واقعیت مجازی را در اختیار هواداران قرار داده است. او این اطمینان را داده که مراحل این پروژه به خوبی پیش می‌رود ولی هنوز تاریخ مشخصی برای عرضه‌ی آن به بازار وجود ندارد.

استودیو مونولیث پِروداکشِن، سازنده بازی Middle-Earth: Shadow of Mordor که سال گذشته از نگاه زومجی بهترین بازی سال ۲۰۱۴ انتخاب شد، با سرعت درحال استخدام افراد جدید برای بازی جدید خود است. اگرچه مونولیت هنوز در رابطه با نسخه بعدی Shadow of Mordor صحبت نکرده، اما با موفقیتی که این بازی کسب کرد به احتمال بسیار زیاد این استودیو این روزها درحال ساخت قسمت دوم این بازی جذاب و دوست‌داشتنی است.

نسخه‌ی Giant بازی Don’t Starve که ماه گذشته برای پلتفرم‌های مختلفی منتشر شده بود، برای ایکس‌باکس وان هم عرضه می‌شود. نسخه‌ی عادی بازی که دو سال پیش منتشر شده هیچگاه برای ایکس‌باکس عرضه نشد اما حالا کاربران این کنسول می‌توانند تجربه‌ی کاملی از آن داشته باشند. کلِی اینترتینمنت، استودیوی سازنده‌ی بازی این خبر را در حساب رسمی توییتر خود تأیید کرده و وعده داده است که به زودی اطلاعات بیشتری از جمله تاریخ انتشار بازی را به اشتراک می‌گذارد.

شرکت بتسدا به خوبی رَگِ خواب گیمرها را می‌داند و با کارهای خود، بیشتر اوقات علاقه این گیمرها را نسبت به خود بیشتر می‌کند. شاید هیچ‌کس فکرش را نمی‌کرد زمانی که Fallout 4 رونمایی شود، تا چندسال دیگر شاهد عرضه آن باشیم، اما جالب است بدانید مراحل ساخت این بازی اصولا به اتمام رسیده است.

5

حتماً خبر طرفداری که بیش از هفت سال مشغول به جمع درب بطری بوده را در زومجی خواندید. تلاش او در نهایت نتیجه داده وبتسدا قبول کرده است یک نسخه از بازی را برای او بفرستد و از پشتکارش قدردانی کند. این شخص که با نام کاربری GatorMacheteJr در اینترنت شناخته می‌شود، این خبر خوشحال‌کننده‌ را در حساب imgur (سرویس اشتراک عکس) خود منتشر کرده است. مت گرنداِستف، مسئول ارشد جامعه‌ی کاربران بتسدا در توییتر خود عکسی از جعبه‌های درب بطری‌ها به اشتراک گذاشته است و گفته از آنجایی که این طرفدار اولین کسی است که این کار را انجام داده، یک نسخه از بازی ماه نوامبر دریافت می‌کند.

برخلاف نمایش خوب بازی Star Wars: Battlefront در E3 2015 و هیجانی که در عرضه این بازی همزمان با اکران فیلم بزرگ Star Wars: The Force Awakens وجود دارد، اگر بازی Star Wars: Battlefront هنوز به صورت کامل آماده نشده باشد، کمپانی الکترونیک آرتز هیچ شکی برای ایجاد تاخیر در عرضه این بازی نمی‌کند. بازی Star Wars: Battlefront تنها با بخش چندنفره آنلاین منتشر خواهد شد. بخش آنلاین، مانند نسخه‌های پیشین Battlefield از رقابت‌هایی با حضور بازیکنان زیاد پشتیبانی می‌کند. اگر ویدیو معرفی بسیار زیبای بازی را از دست دادید، می‌توانید از طریق زومجی به مشاهده اولین تریلر Star Wars: Battlefront بپردازید.

6

یو سوزوکی، خالق مجموعه‌ی Shenmue اعلام کرد که مایل است تا پس از Shenmue III، قسمت چهارم سری را نیز بسازد و داستان آن را به اتمام برساند. Shenmue III طی کنفرانس سونی در نمایشگاه E3 معرفی شد. کمپین کیک‌استارتر بازی موفقیت چشمگیری را تجربه نمود؛‌ بودجه‌ی لازم برای ساخت Shenmue III فقط در ۹ ساعت جمع‌آوری شد و این بازی توانست به همین خاطر، نامش را در کتاب رکورد‌های جهانی گینس به ثبت برساند.

هفته‌ی گذشتهشاهد انتشار دو بسته الحاقی جدید برای بازی دوست‌داشتنی The Witcher 3: Wild Hunt بودیم. دو بسته‌ الحاقی جدید بازی The Witcher 3: Wild Hunt که یازدهمین و دوازدهمین محتویات رایگان این بازی هستند، یک ماموریت جدید برای کشتن هیولا با نام Skellige’s Most Wanted و یک دست لباس جدید که برای منطقه اِسکِلیگا است را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بعد از نمایش Rise of the Tomb Raider در کنفرانس E3 2015، این هفته ۱۴ دقیقه از روند گیم‌پلی بازی منتشر شد که ادامه‌ی نمایش مربوط به کنفرانس مایکروسافت محسوب می‌شود.

دانلود ویدیو

Rise of the Tomb Raider که در انحصار زمانی ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان است، در تاریخ نامشخصی در سال ۲۰۱۵ عرضه خواهد شد. استودیو کریستال داینامیک سازنده‌ی نسخه‌ی ایکس‌باکس وان بازی و استودیو نیکسِس سافتور سازنده‌ی نسخه‌ی ایکس‌باکس 360 این بازی است.

7

بازی Project CARS 2 با اعلام راه‌اندازی کمپین تامین بودجه آن از طریق پورتال WMD معرفی شد. استودیو اسلایتی مد اعلام کرد که آن‌ها اگرچه در حال ساخت نسخه دوم این سری بازی شبیه‌سازی رانندگی هستند ولی پشتیبانی خود از نسخه اول بازی را قطع نخواهند کرد. نسخه دوم این بازی قرار است برای پلتفرم‌های پی‌سی، سیستم‌عامل استیم، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 منتشر شود و ویژگی‌های جدیدی مانند قابلیت بازی کردن در مسیرهای خاکی، برفی، شنی و گِلی را  خواهد داشت. همچنین بازی دارای ۸ شاخه مختلف مانند رانندگی رالی و روی تپه‌های بلند خواهد بود.

 

در انتها نگاهی می‌اندازیم به منتخب مهمترین مقالات و مطالب منتشر شده در زومجی در هفته‌ای که گذشت: (برای خواندن مطالب روی تصویر مورد نظر کلیک کنید)

1 2 3

4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15

 

امیدواریم از عملکرد تیم زومجی در هفته‌ای که گذشت راضی بوده باشید. ما را در جریان نظرات و انتقادات خود بگذارید.

شما همچنین می‌توانید آخرین رخدادهای زومجی را از صفحه‌ی ما در اینستاگرام دنبال کنید.

ممنون!

تهیه شده در زومجی


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده