بازی The Last Guardian بیشتر به خاطر «تصمیمات» سونی در سکوت چندین ساله رفته بود
طی مصاحبهی اخیری که با فامیتو اوئدا، خالق افسانهای بازی The Last Guardian انجام شده، وی اعلام کرد یکی از دلایل تاخیر طولانیمدت بازی تصمیم سونی برای انتقال این بازی به کنسول پلیاستیشن 4 بوده است. وی همچنین اعلام کرد یکی دیگر از دلایل این تاخیر مشکلات تکنیکی بوده است:
همانطور که میدانید، اکثر اوقات در مراحل تولید بازی تاخیر ایجاد میشود. یکی از دلایل آن مشکلات تکنیکی است، اما مسائل دیگری هم وجود داشت که از عهدهی کنترل من خارج بود.
اوئدا همچنین گفته است باوجود مشکلات تکنیکی که قطعا تا زمان عرضه بازی رفع میشدند، از عرضه بازی The Last Guardian برای پلیاستیشن 3 بسیار خوشحال میشد:
احتمالا نتیجه نهایی بازی بسیارخوب میشد. The Last Guardian برای پلیاستیشن 3 طراحی شده بود. فکر میکنم ساختار بازی، طراحی آن و ایدههایی که من برای این بازی داشتم باعث ایجاد یک محصول خوب میشد. کنسول پلیاستیشن 3 به هیچوجه من را محدود نکرده بود و اجازهی انجام هرکاری که دوست داشتم را به من میداد.
درنهایت زمانی که درباره «دلیل اصلی» تاخیر طولانی The Last Guardian پرسیده شد، اوئدا گفت:
این یک تصمیم تجاری توسط سونی بود و من هم بیشتر از این نمیتوانم در رابطه با آن صحبت کنم. (میخندد)
بنابراین پس از سالهای طولانی، سرانجام متوجه دلیل تاخیر طولانیمدت بازی The Last Guardian شدیم. ظاهرا The Last Guardian آنقدر بازی بزرگی است که سونی تصمیم گرفته برای تولید این بازی از پتانسیل کنسول نسل هشتمی خود استفاده کند و این بازی را به یک تجربه فراموشنشدنی تبدیل کند.
بازی The Last Guardian در سال ۲۰۱۶ به صورت انحصاری برای پلیاستیشن 4 عرضه خواهد شد. اگر هنوز اطلاعات زیادی از این بازی ندارید، میتوانید اولین نگاه به بازی The Last Guardian را در زومجی مطالعه کنید.
منبع: Destructoid