نویسنده: آرش عیاری
// چهار شنبه, ۳ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰

نسخه رایگان بازی Driveclub پس از عرضه، از فروشگاه پلی‌استیشن حذف شد

نسخه رایگان بازی Driveclub که قرار بود برای کاربران سرویس پلی‌استیشن پلاس عرضه شود، با حضوری کوتاه در شبکه پلی‌استیشن، به علت مشکلات سرور، دوباره از روی فروشگاه پلی‌استیشن حذف شد و به نظر می‌رسد بالاخره در حال نزدیک شدن به روزهای عرضه نسخه رایگان این بازی هستیم.

اگرچه بازی Driveclub به عنوان یکی از بازی‌های زمان عرضه کنسول پلی‌استیشن 4 در نظر گرفته شده بود اما این بازی به علت آن‌چه مشکلات پیش‌آمده ذکر شد، به مدت یک سال با تاخیر مواجه شد. با عرضه جهانی بازی، کاربران عضو سرویس پلی‌استیشن پلاس، همچنان منتظر عرضه Driveclub به صورت رایگان بودند تا اینکه این بازی ناگهان دیشب بر روی فروشگاه پلی‌استیشن قرار داده شد.

اما به علت مشکلاتی که سونی آن‌ها را به سرور مربوط دانست، لینک دانلود این بازی از کار افتاد. سونی در صفحه فیسبوک استودیو اِوولوشن اعلام کرد:

ما در حال آماده‌سازی برای عرضه نسخه پلی‌استیشن پلاس بازی Driveclub هستیم و به زودی خبرهای زیادی را برای شما خواهیم داشت.

سونی درباره اضافه شدن یک‌باره بازی و برداشته‌شدن آن نیز گفت:

بروزرسانی فروشگاه پلی‌استیشن به همراه نسخه رایگان این بازی یک حرکت ناکهانی و ناخواسته بود. سرورهای ما هنوز آماده عرضه این بازی نیستند پس ما آن را حذف کردیم تا وقتی آماده عرضه بازی شدیم، دوباره نسخه مخصوص کاربران پلی‌استیشن پلاس آن را روی فروشگاه خود قرار دهیم. ما بابت ناراحتی و سردرگمی ایجاد شده برای شما عذرخواهی می‌کنیم.

البته ما هنوز هم نمی‌دانیم چه اتفاقی برای نسخه رایگان این بازی خواهد افتاد. شاید شما هم ماه‌های پس از عرضه بازی و مشکلات سرور آن را به خاطر داشته باشید. به هر حال سونی و استودیو اوولوشن قبل از هر حرکتی باید از بابت عملکرد درست سرورهای خود مطمئن باشند. البته مشخص نیست که چه کسی بدون هماهنگی سونی این بازی را وارد فروشگاه این کمپانی کرده و سونیبدون آن که بداند سرورها آماده هست یا نه، اقدام به انتشار بازی کرده است!

البته، نیازی نیست خیلی هم بدبین باشیم زیرا به نظر می‌رسد به زودی نسخه مخصوص کاربران پلی‌استیشن پلاس بازی منتشر خواهد شد و شاید بسیاری از اعضای این سرویس به امید تجربه رایگان Driveclub هنوز موفق به لذت بردن از آن نشده‌اند.

منبع: VG247


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده