نویسنده: آرش عیاری
// سه شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۸

بازی Project CARS 2 معرفی شد

بازی Project CARS 2 با اعلام راه‌اندازی کمپین تامین بودجه آن از طریق پورتال WMD معرفی شد. استودیو اسلایتی مد اعلام کرد که آن‌ها اگرچه در حال ساخت نسخه دوم این سری بازی شبیه‌سازی رانندگی هستند ولی پشتیبانی خود از نسخه اول بازی را قطع نخواهند کرد.

با وجود اینکه هنوز یک ماه از عرضه نسخه اول این سری گذشته اما استودیو اسلایتی مد، سازنده این بازی اقدام به معرفی نسخه دوم آن کرد و البته افزود که آن‌ها با ارائه بروزرسانی‌های مختلف، همچنان از نسخه اول بازی حمایت خواهند کرد.

نسخه دوم این بازی قرار است برای پلتفرم‌های پی‌سی، سیستم‌عامل استیم، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 منتشر شود و ویژگی‌های جدیدی مانند قابلیت بازی کردن در مسیرهای خاکی، برفی، شنی و گِلی را  خواهد داشت. همچنین بازی دارای ۸ شاخه مختلف مانند رانندگی رالی و روی تپه‌های بلند خواهد بود.

قابلیت بازی Co-op نیز به بازی افزوده شده است که شامل حالت‌هایی مانند رانندگی تیمی، هدف‌یاب، تعویض راننده و راننده کمک خواهد بود. نسخه نهایی بازی دارای ۲۰۰ مسیر از ۵۰ مکان مختلف خواهد بود. این در حالی است که شما در نسخه دوم این بازی می‌توانید با ۲۰۰ اتومبیل از ۴۰ کلاس مختلف رانندگی کنید.

حامیانی که ۵۰ پوند به روند ساخت بازی کمک کنند، می‌توانند به محض عرضه نسخه پی‌سی، به بازی دسترسی داشته باشند و البته هدایایی مانند مدال‌های درون‌بازی و همچنین والپیپرهای آن را دریافت کنند. همچنین افرادی که ۷۵ پوند به روند ساخت بازی کمک کنند علاوه بر مضامین بالا، هدایایی مانند موسیقی‌های بازی، پوستر، قابلیت انتخاب پلتفرم دریافت می‌کنند. در حالی که نام آن‌ها نیز در لیست عوامل ساخت بازی ذکر می‌شود.

۱jpg

حامیان بزرگی که ۱۰ هزار پوند یا بیشتر به روند ساخت بازی کمک کنند، می‌توانند با مدیرعامل استودیو اسلایتی مد در یک هتل لوکس در لندن به صرف ناهار بپردازند. این ضیافت ناهار شامل تعطیلات آخر هفته‌ای تجملاتی به همراه رانندگی با اتومبیل فراری ۴۵۸ نیز می‌شود.

این استودیو همچنین اعلام کرد که پایین‌ترین سیستم درخواستی این بازی به شرح زیر است:

  • پردازنده: اینتل Core 2 Quad 18400 2.66 | اِی اِم‌دی Phenom II X4 940 3.0
  • گرافیک: کارت‌های گرافیک پشتیبان دایرکت‌ایکس ۱۱ مانند انویدیا GTX 260 یا رادئون HD 5770
  • حافظه: چهار گیگابایت، یک گیگابایت VRAM
  • سیستم عامل: سیستم عامل ۶۴ بیتی ویندوز
  • شبکه: اینترنت باند پهن
  • نرم‌افزار: استیم

زومجی، در بررسی عمیق خود از بازی Project CARS با تحسین گرافیک و البته توجه به جزییات رانندگی، امتیاز ۸ را به این بازی اعطا کرد و در نتیجه‌گیری خود گفت:

پروجکت کارز را بازی کنید، حتی اگر از علاقه‌مندان به سبک شبیه‌ساز رانندگی نباشید. علت این توصیه هم این است که ممکن است تا مدت‌ها چنین بازی در سبک و سیاق پروجکت کارز به بازار نیاید. پروچکت کارز چشم‌نواز است، تکنیکی است و البته بدون هیچ آلایش و پیچ‌و‌خمی؛ از همان ابتدا هم می‌توانید یک پاگانی زوندا بردارید و سری به پیست‌های فراوان بازی بزنید. البته در این بین ممکن است کمی از وجود باگ‌ها اذیت شده یا در میان تنظیمات فراوان و البته بی‌توضیح سردرگم شوید. در کل، پروجکت کارز یک بازی خوش ساخت و قابل قبول است که می‌تواند تب بازی‌های شبیه‌ساز رانندگی را داغ نگه دارد و مانع از مرگ این سبک شود.

آرش عیاری

همچنین در ادامه می‌توانید بررسی ویدیویی زومجی از این بازی را تماشا و دانلود کنید:

دانلود ویدیو با رزولوشن 480p | دانلود ویدیو با رزولوشن HD 720p

منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده