// شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴

ناتوانی سونی در توصیف PlayStation TV به مشتریان، دلیل ناموفق بودن آن است

مینی کنسول پلی‌استیشن تی‌وی، یکی از دستگاه‌هایی بود که انتظارات بالایی ازش می‌رفت و با شعار اجرای تعداد بالایی از بازی‌های ویتا و قابلیت‌های استریمینگ قوی، سعی در موفقیت داشت اما این طور نشد. سونی دلایل این عدم موفقیت را توضیح می‌دهد.

با اینکه پلی‌استیشن تی‌وی در اکتبر سال پیش با قیمت ۹۹ دلار عرضه شده است، اما بعد از مدت بسیار کمی، قیمت آن در بسیاری از خرده‌فروشی‌ها افت کرد و به زیر ۴۰ دلار رسید. این افت قیمت به دلیل این است که پلی‌استیشن تی‌وی توانایی فروش در قیمت اولیه را نداشته و خرده‌فروشی‌ها مجبور شدند تا با شکستن قیمت آن، مشتریان را ترغیب به خرید این مینی کنسول کنند. شوهی یوشیدا، رئیس استودیو‌های بخش سرگرمی‌های سونی در مصاحبه‌ای با گیم‌اینفورمر می‌گوید که چه بر سر این محصول آمده است:

پلی‌استیشن تی‌وی نتوانست ذهنیت مصرف‌کنندگان را به دست بیاورد و آنها را روشن کند که چه کارهایی می‌تواند انجام دهد. پلی‌استیشن تی‌وی محصولی است که سخت می‌توان توصیفش کرد. شما می‌توانید بگویید که این یک مینی کنسول است یا یک دستگاه استریم ویدیویی است. اگر بگوییم که مینی کنسول است، مانند همه‌ی مینی کنسول‌های بازار، مردم انتظار چیزی بهتر مانند ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 را دارند. پلی‌استیشن تی‌وی در این زمینه حرفی برای گفتن ندارد. اگر بگویید یک دستگاه استریم ویدیویی است، در بازار محصولات وجود دارند که رزولوشن بالاتری را ارائه می‌دهد. با این حال پلی‌استیشن تی‌وی ویژگی‌های منحصر به فردی مانند ریموت پلی‌ برای استریم بازی‌های پلی‌استیشن 4 دارد. این دستگاه کارهای زیادی می‌کند، اما نمی‌توان به آسانی گفت این دستگاه فوق‌العاده خوب است. فکر می‌کنم این دلایلی است که ما نتوانستیم مردم را متقاعد کنیم تا پلی‌استیشن تی‌وی را به قیمت اصلی خریداری کنند.

یوشیدا هم‌چنین توقف تولید بازی‌های طراز اول و با بودجه‌ ساخت بالا برای پلی‌استیشن ویتا را انتظارات مردم عنوان کرد:

ما دیگر بازی‌هایی مانند Killzone: Mercenary را که بودجه‌ی بالایی برای ساخت می‌خواهند، نخواهیم ساخت. انتظارات مردم از گرافیک بالاتر و وسعت بیشتر بازی‌های ویتا پس از عرضه‌ی کنسول خانگی پلی‌استیشن 4 افزایش یافت. این موضوع در مورد کنسول دستی PSP هم رخ داد. مردم بسیار خوشحال بودند که بازی‌هایی با گرافیک پلی‌استیشن 2 را در حال حرکت ( با PSP) انجام می‌دادند. اما بعد از اینکه پلی‌استیشن 3 عرضه شد، انتظارات بسیار بالا رفت.

یوشیدا تاکید کرد که آینده‌ی پلی‌استیشن ویتا بازی‌های Cross-Buy ( بازی‌هایی که در یک پلتفرم خریداری شوند و در پلتفرم دیگر هم رایگان به کاربر اهدا شود) و بازی‌های مستقل است که می‌توانند به بقای سیستم و تجربه‌ی بازی‌هایی با کیفیت مناسب کمک کنند.

آیا شما هم از کسانی هستید که کنسول دستی پلی‌استیشن ویتا دارید؟ آیا از بازی‌های مستقل و کوچکی که برای آن عرضه می‌شود راضی هستید؟

منبع: Gameinformer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده