// شنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۹

مایکروسافت نسبت به تمایل مجموعه Call of Duty به سونی واکنش نشان داد

در جریان کنفرانس E3 2015 سونی، اکتیویژن جزو حاضرین پررنگ این کنفرانس بود و در جریان آن اعلام کرد که از این پس سونی خانه‌ی جدید مجموعه‌ی Call of Duty خواهد بود. اما واکنش مایکروسافت به این قضیه چگونه است؟

وب‌سایت پالیگان به تازگی مصاحبه‌ای را با ارون گرین‌برگ از مقامات ارشد بخش ایکس‌باکس مایکروسافت داشته است و از وی پرسیده است که واکنش مایکروسافت نسبت به تغییر رویکرد اکتیویژن و انتخاب سونی به عنوان خانه‌ای جدید برای مجموعه‌ی ندای وظیفه چیست؟ وی در پاسخ به این پرسش گفته است:

ما انتظار یک چنین رونمایی را داشتیم، این موضوع بدیهی است که ما رابطه‌ی فوق‌العاده‌ قوی با اکتیویژن داریم، تعداد بیشتری از مردم Call of Duty را روی پلتفرم‌ ما بازی می‌کنند و این تعداد خیلی بیشتر از دیگر پلتفرم‌ها است.

اگر به این قضیه فکر کنید و اگر شما یک هوادار سبک تیراندازی هستید و می‌خواهید Halo و Call of duty را بازی کنید، فقط یک دستگاه برای این کار وجود دارد.

شما می‌خواهید Halo و Gears و Call of Duty بازی کنید. ما فکر می‌کنیم که می‌توانیم به فروش فوق‌العاده بالای Call of Duty روی پلتفرم خود ادامه دهیم. ما حتی در حال حاضر پیش فروش بالایی را برای Black Ops 3 داریم و ما به پشتیبانی از این بازی همانند دیگر بازی‌های بزرگ ناشران و سازندگان ثانویه ادامه خواهیم داد.

دانلود ویدیو

با اینکه مایکروسافت آن رابطه‌ی قدیمی خود را با اکتیویژن بر سر بازی Call of Duty ندارد، اما باز هم ناشران و سازندگان دیگری هستند که حاضرند محتواها و ویژگی‌های انحصاری را در اختیار دارندگان پلتفرم ایکس‌باکس در نظر بگیرند. برای مثال بازی Fallout 4 در ایکس‌باکس از ماد‌هایی که برای نسخه‌ی پی‌سی ساخته می‌شود پشتیبانی می‌کند و همچنین Fallout 3 به صورت انحصاری در اختیار خریداران نسخه‌ی چهارم در این پلتفرم قرار می‌گیرد.

از این پس، تمام محتواهای قابل دانلود و نقشه‌هایی که برای مجموعه بازی‌های ندای وظیفه منتشر می‌شود، ابتدا و برای ۳۰ روز در انحصار پلتفرم‌های سونی قرار دارد و سپس راه خود را به سایر پلتفرم‌ها باز می‌کند. همچنین دارندگان پلی‌استیشن 4 می‌توانند در ماه آگوست به صورت انحصاری و قبل از هر پلتفرم دیگر، نسخه‌ی آزمایشی بخش چند نفره‌ی Call of Duty: Black Ops 3 را امتحان کنند.

منبع: Polygon


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده