اعتصاب کارکنان کوانتیک دریم برای نجات پروژه Star Wars Eclipse

شنبه 6 تیر 1405 - 09:01
مطالعه 1 دقیقه
نبرد روی پل در بازی Star Wars Eclipse
کارکنان استودیو کوانتیک دریم با هدف نجات روند توسعه بازی Star Wars Eclipse دست به اعتصاب زده‌اند.
تبلیغات

به‌گزارش اینسایدر گیمینگ، اعتصاب اخیر در استودیو کوانتیک دریم با هدف جلوگیری از توقف کامل پروژه Star Wars Eclipse صورت گرفته است. این اقدام در حالی انجام می‌شود که وضعیت توسعه این بازی در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در اردیبهشت ۱۴۰۵ (مه ۲۰۲۶)، کوانتیک دریم توقف پروژه Spellcaster Chronicles را تایید کرد. گزارش‌ها حاکی از آن است که این استودیو برای تامین بودجه توسعه Star Wars Eclipse به درآمدهای حاصل از آن پروژه وابسته بوده است.

بر اساس گزارش گیم‌کالت، برای پیشبرد روند ساخت Star Wars Eclipse به حداقل ۱۱۵ نیروی کار جدید نیاز است. یکی از توسعه‌دهندگان با نام مستعار ژول در این باره گفت:

«ما می‌توانیم با ۱۱۵ نفر نیروی اضافی پروژه را به سرانجام برسانیم و این به معنای نیروی مازاد نیست؛ این چیزی است که نیاز داریم. ما مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر در این صنعت با کمبود نیرو مواجه هستیم.»

این توسعه‌دهنده افزود که مدیریت شرکت با تکیه بر اشتیاق کارکنان، آن‌ها را به سمت اضافه کاری‌های طولانی سوق می‌دهد. یکی دیگر از کارکنان با نام تئو نیز مدعی شد که مدیریت استودیو برخی تصمیمات و درخواست‌های شرکت نت‌ایز را به دلیل ترس از واکنش کارکنان یا لزوم حذف محتوا، پنهان نگه می‌دارد.

پیش‌تر در بهمن ۱۴۰۳ (فوریه ۲۰۲۵) گزارش شده بود که خرید کوانتیک دریم توسط نت‌ایز با مبلغی حدود ۱۰۰ میلیون یورو، تاثیر مستقیمی بر روند توسعه بازی نداشته است. با این حال، وضعیت فعلی نشان‌دهنده فشارهای عملیاتی بر تیم سازنده است.

نظر شما درباره وضعیت توسعه بازی Star Wars Eclipse چیست؟ آیا فکر می‌کنید این اعتصاب به بهبود شرایط کمک خواهد کرد؟

تبلیغات

نظرات