رونق گردشگری در ژاپن با الهام از بازی Ghost of Yotei
بهگزارش وبسایت ویدئو گیمز کرونیکل، مناطق اطراف کوه یوتئی در ژاپن با الگوبرداری از موفقیت گردشگری جزیره سوشیما، برنامههای جدیدی را برای میزبانی از علاقهمندان به بازی Ghost of Yotei تدارک دیدهاند. این بازی که توسط استودیوی ساکر پانچ ساخته شده است، در منطقه هوکایدو و در قرن هفدهم میلادی روایت میشود. مقامات شهر نیسکو با امضای توافقنامهای با یک شرکت فعال در حوزه مالکیت معنوی، مجوز فروش محصولات مرتبط با این بازی را دریافت کردهاند.
فروشگاه صنایع دستی Kumagera Seisakusho نیز هماکنون عرضه نشانها و مگنتهای تزئینی با طرحهای این بازی را آغاز کرده است. مسئولان محلی در حال بررسی طرحهایی برای برگزاری تورهای گردشگری هستند که مکانهای نمایشدادهشده در داستان بازی را به بازدیدکنندگان معرفی میکند.
یکی از مقامات نیسکو در اینباره گفت:
«امیدواریم مردم از طریق بازی با مناظر فصلهای بهار، تابستان و پاییز آشنا شوند و این موضوع به بازدید واقعی آنها از شهر منجر شود.»
پیشتر، محبوبیت بازی Ghost of Tsushima در سال ۲۰۲۰ میلادی منجر به رونق گردشگری در جزیره سوشیما شد. طرفداران این بازی در سال ۲۰۲۱ میلادی بیش از ۲۶۰ هزار دلار برای بازسازی یک معبد در این جزیره جمعآوری کردند. سونی اعلام کرده است که فروش Ghost of Yotei روی پلی استیشن ۵ تاکنون از نسخه پیشین خود پیشی گرفته است. آیا فکر میکنید بازیهای ویدئویی میتوانند به اندازه فیلمها در جذب گردشگر به مناطق مختلف جهان موثر باشند؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.