آیا سونی در حال طراحی کنسول دستی برای نسل آینده است؟
بهگزارش وبسایت آیجیان، هیدئاکی نیشینو در مصاحبهای با مجله فامیتسو اعلام کرد که سونی همچنان به تولید کنسولهای اختصاصی متعهد است. او تاکید کرد که کنسولها برای تجربه بازی ضروری هستند و سونی قصد دارد این مسیر را ادامه دهد.
او با اشاره به اهمیت شروع سریع بازی در کنسولهای مدرن، اظهار داشت که توسعه تجربههای جدید نیازمند استفاده از فناوریهایی است که در اشکال و مکانهای مختلف کاربرد داشته باشند.
«برای مثال اگرچه برند پلی استیشن بهشدت با بازی در اتاق نشیمن و تلویزیون گره خورده است، ما در حال برنامهریزی برای عرضه مانیتورها و اسپیکرهایی هستیم تا افراد بتوانند در مکانهای دیگر نیز بهراحتی بازی کنند.»
مدیر ارشد سونی، پلی استیشن پورتال را بخشی از این استراتژی دانست. بر اساس آمار ارائهشده، استفاده از قابلیت استریم ابری در این دستگاه با استقبال مواجه شده است؛ بهطوری که تعداد کاربران در دی ۱۴۰۴ (ژانویه ۲۰۲۶) نسبت به آذر ۱۴۰۴ (دسامبر ۲۰۲۵) رشد ۱.۵ برابری داشته است.
در بخش دیگری از این گفتوگو، نیشینو به تغییر رویکرد سونی در قبال عرضه بازیها روی کامپیوتر اشاره کرد. سونی اکنون تمرکز اصلی خود را بر عرضه بازیهای تکنفره بهصورت انحصاری برای پلی استیشن ۵ قرار داده است؛ در حالی که بازیهای سرویسمحور ممکن است همزمان برای کامپیوتر نیز منتشر شوند تا جامعه مخاطبان گسترش یابد.
درباره آینده سختافزاری و شایعات پیرامون پلی استیشن ۶، گمانهزنیهای متعددی از جمله احتمال عرضه کنسولهای هیبریدی یا مدلهای دستی مطرح است.
با این حال گزارشهای غیررسمی به چالشهای هزینه تولید و احتمال افزایش قیمت کنسولهای نسل بعد اشاره دارند که ممکن است بر زمانبندی عرضه آنها تاثیرگذار باشد. نظر شما درباره تغییر استراتژی سونی و احتمال عرضه کنسول دستی چیست؟ دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید.