انتقاد تند تیم سویینی از سیاست‌های هوش مصنوعی در استیم

جمعه 5 تیر 1405 - 13:30
مطالعه 1 دقیقه
پوستر لوگوی پلتفرم استیم
تیم سویینی، مدیرعامل اپیک گیمز، سیاست‌های شرکت ولو برای اجبار توسعه‌دهندگان به افشای استفاده از هوش مصنوعی در استیم را غیرمسئولانه دانست.
تبلیغات

تیم سویینی در مصاحبه‌ای با پی‌سی گیمر اعلام کرد که الزام توسعه‌دهندگان به درج برچسب هوش مصنوعی در استیم، شانس موفقیت بازی‌های مستقل را به شدت کاهش می‌دهد. تیم سویینی معتقد است این اقدام باعث ایجاد جو منفی علیه محصولات در میان کاربران می‌شود.

به‌گزارش گیمزرادار، مدیرعامل اپیک گیمز استفاده از هوش مصنوعی را ابزاری برای افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تولید محتوا در بازی‌های مستقل می‌داند. او تاکید کرد که تمرکز اصلی سازندگان باید بر خلق روایت و گیم‌پلی جذاب باشد، نه صرف زمان و هزینه گزاف برای مدل‌سازی اشیاء ساده.

سویینی در این باره گفت:

«فکر می‌کنم این کار ولو واقعا غیرمسئولانه است. آن‌ها نباید چنین کاری انجام دهند، زیرا این سیاست کار را برای یک توسعه‌دهنده بازی بسیار بسیار بسیار دشوارتر می‌کند تا شانس موفقیت داشته باشد.»

مدیرعامل اپیک گیمز افزود که توسعه‌دهندگان در حال حاضر با دوراهی دشواری روبرو هستند؛ یا باید از ابزارهای هوش مصنوعی برای افزایش بهره‌وری صرف‌نظر کنند و در رقابت با دیگران شکست بخورند، یا با استفاده از این ابزارها، برچسب هوش مصنوعی را بر محصول خود بپذیرند. او این برچسب را به «داغ ننگ» تشبیه کرد که باعث می‌شود جامعه‌ای از مخالفان برای تخریب بازی شکل بگیرد.

استفانی آرنت، مدیر توسعه خارجی در فورتنایت نیز پیش‌تر اعلام کرده بود که هدف از به‌کارگیری هوش مصنوعی، افزایش کارایی است و نه جایگزینی نیروی انسانی. با این حال، اختلاف نظر میان اپیک گیمز و ولو بر سر نحوه مدیریت محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی همچنان یکی از مباحث داغ در صنعت بازی‌های ویدیویی باقی مانده است.

تبلیغات

نظرات