مایکروسافت قیمت کنسول‌های ایکس‌ باکس را افزایش داد

جمعه 5 تیر 1405 - 09:01
مطالعه 1 دقیقه
کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس
مایکروسافت قیمت جهانی کنسول‌های ایکس‌باکس را افزایش داد و تولید مدل ۲ ترابایتی را به دلیل بحران تامین قطعات متوقف کرد.
تبلیغات

مایکروسافت اعلام کرد از تاریخ ۱۱ مرداد ۱۴۰۵ (۲ اوت ۲۰۲۶)، قیمت کنسول‌های ایکس‌باکس در بازارهای جهانی افزایش می‌یابد. این شرکت دلیل این تصمیم را افزایش هزینه‌های تامین حافظه و قطعات ذخیره‌سازی اعلام کرده است.

به‌گزارش گیمز اینداستری، مدل‌های ۵۱۲ گیگابایتی با افزایش ۱۰۰ دلاری و مدل‌های ۱ ترابایتی با افزایش ۱۵۰ دلاری قیمت مواجه خواهند شد. همچنین، تولید مدل ۲ ترابایتی ایکس باکس سری ایکس به‌طور کامل متوقف می‌شود.

تغییرات قیمت بر اساس نرخ‌های فعلی به شرح زیر است:

  • ایکس‌باکس سری اس ۵۱۲ گیگابایت: از ۳۹۹.۹۹ دلار به ۴۹۹.۹۹ دلار
  • ایکس‌باکس سری اس ۱ ترابایت: از ۴۴۹.۹۹ دلار به ۵۹۹.۹۹ دلار
  • ایکس‌باکس سری ایکس ۱ ترابایت دیجیتال: از ۵۹۹.۹۹ دلار به ۷۴۹.۹۹ دلار
  • ایکس‌باکس سری ایکس ۱ ترابایت: از ۶۴۹.۹۹ دلار به ۷۹۹.۹۹ دلار

مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد:

قیمت حافظه و قطعات ذخیره‌سازی کنسول‌ها بیش از ۲.۵ برابر افزایش یافته و انتظار می‌رود تا پاییز ۲۰۲۷ این رقم دو برابر شود. کل صنعت لوازم الکترونیکی مصرفی با بحران قطعات دست‌وپنج نرم می‌کند، اما این تاثیرات بر کنسول‌ها بسیار شدیدتر است.

این شرکت تاکید کرد که کنسول‌ها برخلاف سایر دستگاه‌های الکترونیکی، معمولا با سود فروخته نمی‌شوند و قیمت آن‌ها کمتر از هزینه تولید است. مایکروسافت برای کاهش فشار بر خریداران، برنامه‌هایی مانند فروش اقساطی، تامین مالی بدون بهره و عرضه کنسول‌های بازسازی‌شده با تخفیف را در دستور کار قرار داده است.

نظر شما درباره افزایش قیمت کنسول‌های ایکس‌باکس و حذف مدل ۲ ترابایتی چیست؟

تبلیغات

نظرات