رئیس بانجی استعفا داد و اکثر تیم سازنده Destiny اخراج شدند

پنج‌شنبه 4 تیر 1405 - 21:45
مطالعه 3 دقیقه
لوگوی استودیوی بانجی و پلی استیشن
سونی با تعدیل نیرو در بانجی، اکثر اعضای تیم Destiny و بخشی از سازندگان Marathon را اخراج کرد.
تبلیغات

در پی انتشار اخبار تکان‌دهنده از دور جدید و گسترده تعدیل نیرو در استودیوی بانجی توسط شرکت سونی، گزارش‌های جدید حاکی از آن است که جاستین ترومن، رئیس این استودیو از سمت خود کناره‌گیری کرده است. به نقل از ویدیو گیمز کرونیکل و بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ، ترومن که سال گذشته جانشین پیت پارسونز شده بود، بلافاصله پس از تایید خبر اخراج بخش بزرگی از کارکنان، صندلی ریاست استودیو را ترک کرد تا بحران در سازنده بازی Destiny وارد فاز جدیدی شود.

این خبر ابتدا توسط استودیوی سازنده Destiny 2 در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شد. مدیریت بانجی در این بیانیه اعلام کرد: «با اندوهی عمیق، کاهش نیروی انسانی خود را به عنوان بخشی از سازماندهی مجدد بانجی اعلام می‌کنیم. ما به عنوان رهبران گذشته و حال بانجی می‌پذیریم که بازی Destiny 2 در چند سال اخیر نتوانست انتظارات را برآورده کند. پس از عرضه آخرین به‌روزرسانی محتوایی این بازی و با توجه به اینکه پروژه‌های آینده ما هنوز در مراحل اولیه شکل‌گیری هستند، متاسفانه دیگر امکان ادامه فعالیت با ساختار و ابعاد قبلی برای ما وجود نداشت.»

مدیریت استودیو در ادامه بر تاثیر عمیق و دردناک این تصمیم روی کارکنان و خانواده‌هایشان تاکید کرد و افزود که در آینده جزییات بیشتری از مسیر پیش رو منتشر خواهد شد. هم‌زمان با این بیانیه، هرمن هالست، مدیرعامل بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی (SIE) با ارسال ایمیلی داخلی به کارکنان که بعدا در وب‌سایت رسمی سونی نیز بازنشر شد، ابعاد دقیق‌تر این تعدیل نیرو را بازگو کرد.

هالست در این ایمیل نوشت: «امروز مجبورم خبر سختی را درباره بانجی اعلام کنم. ما تصمیم به کاهش نیروی کار بانجی گرفته‌ایم؛ تصمیمی که تعداد قابل‌توجه‌ای از کارکنان از جمله اکثریت اعضای تیم Destiny و تعدادی از توسعه‌دهندگان تیم Marathon را تحت تاثیر قرار می‌دهد. علاوه بر این، تعدیل نیرو به تیم‌های پشتیبانی سونی که از عملیات بانجی حمایت می‌کردند نیز رسیده است.»

هرمن هالست تاکید کرد که این تصمیم پس از ماه‌ها بررسی استراتژیک، ارزیابی اولویت‌های توسعه و نیازهای منابع استودیو اتخاذ شده است. او همچنین خاطرنشان کرد که بازی Marathon همچنان بخش مهمی از سبد محصولات سونی است و حمایت از تیم سازنده آن برای پیشبرد پروژه‌های آینده ادامه خواهد داشت. بحران اخیر بانجی فرآیندی ناگهانی نبوده است. آخرین به‌روزرسانی بزرگ بازی Destiny 2 تحت عنوان Monument of Triumph در تاریخ ۹ ژوئن ۲۰۲۶ (۱۹ خرداد ۱۴۰۵) منتشر شد و به این ترتیب، مأموریت و پشتیبانی محتوایی ۹ ساله این فرنچایز رسما پایان یافت.

پیش از این، گزارش اختصاصی بلومبرگ پیش‌بینی کرده بود که بانجی پس از پایان محتوای این بازی، برنامه عظیمی برای اخراج کارکنان دارد؛ چرا که این استودیو پروژه جدیدی برای تیم توسعه Destiny 2 در نظر نگرفته بود و برنامه‌ای هم برای شروع فوری ساخت بازی Destiny 3 نداشت. هدف اصلی سونی متمرکز کردن نیروهای باقی‌مانده روی بازی شوتر اکسترکشن Marathon است.

بانجی از زمان تصاحب شدنش توسط سونی در سال ۲۰۲۲ با مبلغ ۳.۶ میلیارد دلار، دوره‌های متعددی از تعدیل نیرو را پشت سر گذاشته است. گرچه در زمان خرید، پلی استیشن وعده داده بود که بانجی به صورت یک استودیوی مستقل با توانایی انتشار مستقل بازی‌ها فعالیت خواهد کرد، اما بندهای پنهان این قرارداد شرایط را تغییر داد. گزارش‌های بعدی فاش کردند که حفظ ساختار مستقل هیئت مدیره بانجی، مشروط به دستیابی به اهداف مالی مشخصی بوده است؛ شرطی که در صورت عدم تحقق، به سونی اجازه می‌داد هیئت مدیره را منحل کند و کنترل کامل استودیو را در دست بگیرد.

نشانه‌های سقوط از اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) نمایان شد؛ زمانی که به کارکنان هشدار داده شد درآمدهای استودیو به دلیل ریزش بازیکنان Destiny 2 حدود ۴۵ درصد کمتر از پیش‌بینی‌ها است. در همان زمان برای پیشگیری از تصاحب کامل توسط سونی، ۱۰۰ نفر از ۱۲۰۰ کارمند شرکت اخراج شدند.

این روند در جولای ۲۰۲۴ (تیر ۱۴۰۳) با اخراج ۲۲۰ نفر دیگر (۱۷ درصد استودیو) به دلیل افزایش هزینه‌های تولید ادامه یافت و اکنون با استعفای رئیس استودیو و اخراج بخش اعظم تیم دستینی، آینده این استودیوی خوش‌نام در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است. نظر شما در این‌باره چیست؟

تبلیغات

نظرات