تحلیل‌گران: حداقل قیمت کنسول‌های نسل بعد بالای هزار دلار خواهد بود

چهارشنبه 3 تیر 1405 - 19:30
مطالعه 1 دقیقه
دسته ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن ۵
با افزایش بی‌سابقه قیمت قطعات سخت‌افزاری، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند کف قیمت کنسول‌های بازی نسل آینده به بیش از هزار دلار برسد.
تبلیغات

چه از آن وحشت داشته باشید، چه از آن فرار کنید و چه خودتان را این‌طور دلداری دهید که قیمت‌ها بالاخره پایین می‌آید، باید واقعیت را پذیرفت؛ حق با بدبین‌ها بود. قیمت استیم ماشین به دلیل افزایش شدید هزینه قطعات در عصر گرانی رم، حالا از هزار دلار شروع می‌شود.

از نظر برخی این جهش قیمت باعث می‌شود استیم ماشین به محصولی خاص‌تر و محدودتر از آنچه تصور می‌شد تبدیل شود؛ اما از نظر برخی دیگر، این اتفاق سیگنالی از موج قریب‌الوقوع افزایش قیمت سایر کنسول‌ها است. به نقل از رسانه گیم‌ری‌اکتور و به دنبال رونمایی از قیمت استیم ماشین، چندین تحلیل‌گر در گفت‌وگو با وب‌سایت Gamesindustry.biz به بررسی پیامدهای این موضوع برای آینده سخت‌افزار و به طور کلی کل صنعت بازی پرداختند. یوست وان درونن، نویسنده خبرنامه سوپر‌یوست معتقد است که این وضعیت به استاندارد جدید قیمت‌گذاری سخت‌افزارهای گیمینگ تبدیل می‌شود.

او گفت: «با این روند نسل بعدی کنسول‌ها شاید تا سال ۲۰۲۸ عرضه نشوند و وقتی هم که وارد بازار شوند، کف قیمت آن‌ها بالای هزار دلار خواهد بود. حتی سخت‌افزارهای موجود در بازار نیز در حال گران شدن هستند. شرکت‌های تولیدکننده قطعات، تمرکز خود را کاملا روی فروش به شرکت‌های بزرگ فناوری قرار داده‌اند که مبالغ کلانی را برای توسعه دیتاسنترهای خود پرداخت می‌کنند.»

اگرچه وان درونن تنها یک تحلیل‌گر است و جرات به خرج داده است تا رقم بالای هزار دلار را به عنوان استاندارد جدید قیمت کنسول‌ها اعلام کند، اما تحلیل‌گران دیگری از جمله مت پیسکاتلا از موسسه سیرکانا، پیرز هاردینگ‌رولز از Newzoo و امانوئل روزیر از آلدورا نیز همگی هم‌عقیده‌اند که قیمت کنسول‌ها به مرور زمان فقط بالاتر خواهد رفت. نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟

تبلیغات

نظرات