گزارشها از حاشیه سود بالای ولو در فروش Steam Machine خبر میدهند
بهگزارش گیمینگبولت، تحلیلگران بازار و فعالان حوزه سختافزار معتقدند قیمتگذاری فعلی Steam Machine نشاندهنده حاشیه سود غیرمتعارف برای شرکت ولو است.
برخی منابع آگاه از جمله KeplerL2 در شبکههای اجتماعی عنوان کردند که با توجه به قیمت قطعات سختافزاری، یا ولو حاشیه سود بسیار بالایی برای این محصول در نظر گرفته یا هزینههای تامین قطعات برای این شرکت بسیار غیرمنطقی است. این منبع نوشت:
«یا ولو حاشیه سود کلانی روی Steam Machine دارد، یا تامینکنندگان قطعات در حال سوءاستفاده از آنها هستند.»
در همین حال، Moore's Law is Dead در ویدئویی با انتقاد از عملکرد سختافزاری این دستگاه، آن را ضعیف توصیف کرد. او معتقد است کاربران میتوانند با هزینهای مشابه، کامپیوترهای شخصی قدرتمندتری اسمبل کنند. این منتقد افزود:
«این دستگاه نه تنها گران است، بلکه بسیار ضعیف عمل میکند و برخلاف ادعاها، یک کنسول ساده برای بازیهای استیم نیست.»
قیمتگذاری مدلهای مختلف Steam Machine به شرح زیر است:
- مدل ۵۱۲ گیگابایتی: ۱,۰۴۹ دلار
- مدل ۲ ترابایتی: ۱,۳۴۹ دلار
- مدل ۲ ترابایتی به همراه کنترلر: ۱,۴۲۸ دلار
ولو در بیانیه رسمی خود تاکید کرد که به دلیل ماهیت باز پلتفرم کامپیوترهای شخصی، قصد ندارد این دستگاه را با ضرر به فروش برساند. این شرکت اعلام کرد که کاربران نباید احساس کنند مجبور به خرید سختافزار ولو هستند و این دستگاه تنها یکی از گزینههای موجود در بازار برای تجربه بازیها است.
نظر شما درباره قیمتگذاری و سختافزار Steam Machine چیست؟ دیدگاههای خود را با ما در میان بگذارید.