قابلیت جذاب و حذف شده بازی The Last of Us Part II باز خواهد گشت

پنج‌شنبه 4 دی 1404 - 22:48
مطالعه 3 دقیقه
عصبانیت شدید الی (Ellie) در بازی The Last of Us Part II
پنج سال پس از انتشار The Last of Us Part II، یک قابلیت حذف‌شده‌ی جالب از بازی کشف شده است که قرار است توسط یک ماد به بازی بازگردانده شود.
تبلیغات

به نقل از Wccftech، با اینکه بازی The Last of Us Part II حدود پنج‌ونیم سال پیش منتشر شد، بازیکنان هنوز هم در حال کشف جزئیات و نکات تازه‌ای درباره‌ی این بازی هستند. طبق گفته‌های یک سازنده ماد به نام Speclizer، استودیوی ناتی داگ در مقطعی قابلیتی با عنوان Hold Up (تسلیم کردن دشمن) را در بازی پیاده‌سازی کرده بود که در نهایت از نسخه‌ی نهایی حذف شد.

این قابلیت به الی اجازه می‌داد بی‌سروصدا از پشت به دشمن نزدیک شود، او را وادار کند دست‌هایش را بالا ببرد و سپس کنترل کند دشمن به کدام سمت حرکت کند و حتی رو به الی بایستد یا پشت به او باشد. در نهایت دشمن سعی می‌کرد اسلحه‌اش را بیرون بکشد و مقاومت کند. از آن‌جایی که ناتی‌داگ این انیمیشن‌ها و اسکریپت‌ها را به‌طور کامل از بازی حذف نکرده است، Speclizer حالا قصد دارد این قابلیت را دوباره به بازی The Last of Us Part II اضافه کند.

هرچند خودش تأکید کرده که انجام این کار «به مقدار قابل توجهی زحمت» نیاز دارد. طبیعتاً این ماد فقط برای نسخه‌ پی سی بازی در دسترس خواهد بود، چون نسخه‌ی پلی‌ استیشن ۵ امکان اضافه کردن ماد ندارد. احتمال دارد این ویژگی در ابتدا فقط برای حامیان Patreon این مادساز منتشر شود. دسترسی کامل به تمام ابزارها و مادها از طریق اشتراک Tier 2 امکان‌پذیر است که هزینه‌ی آن ۱۲٫۵۰ یورو در ماه است.

Speclizer پیش از این مادهای Project FEDRA و Endure Survival را برای بازی The Last of Us Part I منتشر کرده بود. Project FEDRA یک تجربه‌ی گیم‌پلی کاملاً جدید است که در آن بازیکن در نقش یک سرباز فدرا قرار می‌گیرد؛ کسی که وظیفه‌ی حفظ نظم و انجام مأموریت‌های حیاتی را دارد. انجام این مأموریت‌ها پاداش‌هایی به شکل کارت‌های جیره (Ration Cards) به‌همراه دارد که ارز داخل منطقه‌ی قرنطینه محسوب می‌شوند.

این کارت‌ها برای خرید سلاح و تجهیزات مورد استفاده قرار می‌گیرند تا بازیکن برای مأموریت‌های آینده آماده‌تر شود. Speclizer قصد دارد این ماد را به The Last of Us Part II هم منتقل کند. در مقابل Endure Survival یک حالت کلاسیک‌تر از نوع Horde Mode است؛ حالتی موج‌محور که بازیکنان باید در برابر دشمنان مقاومت کنند. این مود شامل یک سیستم فروشگاه نیز می‌شود که بازیکنان می‌توانند بین راندها تجهیزات خود را از فروشگاه بیل خریداری کنند.

در اوایل امسال نیل دراکمن، خالق مجموعه طوری صحبت کرده بود که بسیاری از طرفداران تصور کردند The Last of Us Part 2 ممکن است آخرین بازی این فرنچایز باشد. او بعدها توضیح داد که این وضعیت فقط در صورتی تغییر می‌کند که خودش و ناتی‌داگ به داستانی برسند که واقعاً ارزش روایت کردن داشته باشد. با‌این‌حال سه ماه پیش دراکمن پس از کنار رفتن از نقش فعالش در اقتباس سریالی HBO، از کار روی «چند پروژه‌ی مرتبط با The Last of Us» صحبت کرد؛ موضوعی که به‌شدت احتمال ساخت یک بازی جدید را تقویت می‌کند.

البته پیش از هر چیز، استودیوی ناتی داگ باید بازی علمی‌ تخیلی جدید خود با نام Intergalactic: The Heretic Prophet را به پایان برساند؛ عنوانی که زودتر از سال ۲۰۲۷ منتشر نخواهد شد. این یعنی طرفداران دنیای آخرالزمانی The Last of Us باید چند سال دیگر هم منتظر بازگشت به جهانی بمانند که توسط گونه‌ی جهش‌یافته‌ی قارچ کوردیسپس آلوده شده است.

نظرات