بازی Escape from Tarkov روی کنسول‌ها سخت و اعصاب‌خردکن خواهد بود

پنج‌شنبه 4 دی 1404 - 20:36
مطالعه 2 دقیقه
کاراکتر بازی Escape from Tarkov
خالق Escape from Tarkov تأیید کرد نسخه‌ی کنسولی آسان‌تر نخواهد بود و تجربه‌ای اعصاب‌خردکن برای بازیکنان به همراه خواهد داشت.
تبلیغات

اینسایدرگیمینگ اخیراً با نیکیتا بویانوف، رئیس استودیوی Battlestate Games و خالق بازی Escape from Tarkov گفت‌وگویی داشته است. در میان موضوعات مختلف، به‌طور ویژه به احتمال عرضه‌ی Escape from Tarkov روی کنسول‌ها پرداخته شد؛ موضوعی که این توسعه‌دهنده در رویداد اخیر Tokyo Game Show به آن اشاره کرده بود. نیکیتا با صراحت تأکید کرد که نسخه‌ی کنسولی Escape from Tarkov قرار نیست «آسان‌تر» ساخته شود.

در واقع این نسخه همان «تجربه‌ی اعصاب‌خُردکن»‌ای خواهد بود که بازیکنان پی سی سال‌ها است با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند و همان حال‌وهوای هاردکور و غیرمهمان‌نواز بازی حفظ خواهد شد. هدف او این است که بازیکنان دسته‌های کنسول‌شان را بشکنند. بسیاری تصور می‌کردند که بازی Escape from Tarkov روی پلی‌ استیشن یا ایکس‌ باکس، نسخه‌ای ساده‌تر از این شوتر استخراجی سخت خواهد بود.

اما نیکیتا بویانوف در جدیدترین قسمت برنامه‌ی Access Granted از Insider Gaming تصویر کاملاً متفاوتی ارائه کرده است و گفت: «فکر نمی‌کنم نسخه‌ی کنسولی یک نسخه‌ی لایت از Escape from Tarkov باشد. هدف اصلی این است که همان تجربه‌ی یکسان را روی کنسول‌ها ایجاد کنیم، بنابراین هیچ نوع aim assist یا ساده‌سازی در ویژگی‌های گیم‌پلی وجود نخواهد داشت.

من واقعاً می‌خواهم همان تجربه‌ی اعصاب‌خُردکن را به کنسول‌ها بیاورم و این حس هاردکور را در اختیار مخاطبان گسترده‌تری قرار دهم. ما قصد تسخیر چیزی را نداریم؛ فقط می‌خواهیم یک تجربه‌ی جدید برای کنسول‌ها بسازیم، چون آن‌ها تا به حال چنین چیزی نداشته‌اند؛ یک تجربه‌ی واقعاً هاردکور که دسته‌هایشان را خرد می‌کند.»

لازم به ذکر است که نیکیتا هنگام گفتن عبارت «تجربه‌ی اعصاب‌خُردکن» این جمله را با خنده بیان کرده است! نیکیتا سپس درباره‌ی چالش‌های این کار توضیح داد. این چالش‌ها عمدتاً به پیچیدگی Escape from Tarkov مربوط می‌شوند؛ بازی‌ای که شامل مدیریت اینونتوری و سلامتی، مکانیک‌های بقا و مهم‌تر از همه تعداد زیادی کلیدهای میانبر است که عملاً فقط با کیبورد و ماوس قابل مدیریت هستند.

او اضافه کرد: «این نسخه قرار نیست ساده‌شده یا کژوال باشد. همان Escape from Tarkov خواهد بود، فقط طبیعتاً باید برای کنسول‌های نسل فعلی بهینه‌سازی شود. بزرگ‌ترین چالش، پیاده‌سازی تمام کنترل‌هاست. این اصلی‌ترین مانع ما خواهد بود، اما در مجموع فکر می‌کنم انجامش می‌تواند بسیار جالب باشد.»

با‌توجه‌به این‌که Escape from Tarkov تازه در ماه نوامبر به مرحله‌ی «عرضه‌ی کامل» رسیده است، شاید کمی خوش‌بینانه باشد که انتظار نسخه‌ی کنسولی آن را در آینده‌ی نزدیک داشته باشیم. تنها نشانه‌ی زمانی موجود، اشاره‌ی نیکیتا به کنسول‌های نسل فعلی است.

نظرات