فناوری جدید یوبیسافت برای VRR در سوییچ ۲؛ همکاری با نینتندو گسترده‌تر می‌شود

چهارشنبه 3 دی 1404 - 09:48
مطالعه 3 دقیقه
بازی های شرکت یوبیسافت
یوبیسافت ضمن تایید همکاری با نینتندو اعلام کرد که پشتیبانی از VRR به موتور Anvil اضافه شده است تا عملکرد بازی‌های آینده روی سوییچ ۲ بهبود یابد.
تبلیغات

به نقل از رسانه گیمینگ بولت، شرکت یوبیسافت تایید کرده است که پشتیبانی از VRR اکنون به‌عنوان بخشی از موتور داخلی این شرکت، یعنی Anvil Engine پیاده‌سازی شده است؛ این موضوع بدان معناست که بازی‌های آینده‌ی ساخته شده با این موتور نیز از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد. یوبیسافت که همواره رابطه‌ی نزدیکی با شرکت نینتندو داشته و حتی بازی‌های انحصاری برای کنسول‌های این شرکت ساخته است، در مصاحبه‌ای جدید فاش کرد که در حال کمک به Nintendo برای بهبود پشتیبانی از VRR در سایر بازی های نینتندو سوییچ است.

یوبیسافت پیش‌تر درباره‌ی چگونگی دستیابی به قابلیت VRR در نسخه سوییچ ۲ بازی Assassin’s Creed Shadows صحبت کرده بود، اما اکنون جزئیات بیشتری درباره تکنیک‌های استفاده شده، از جمله یک الگوریتم اختصاصی ارائه کرده است. یوبیسافت اشاره کرد: «هر دو بازی Assassin’s Creed Shadows و بازی Star Wars Outlaws از تکنیک مشابهی برای بهره‌برداری از نرخ نوسازی متغیر سوییچ ۲، حتی در نرخ‌های زیر ۴۰ هرتز استفاده می‌کنند.»

این شرکت در توضیح این راهکار فنی گفت: «از آنجایی که بازی Shadows نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را هدف قرار می‌دهد و قابلیت VRR کنسول در حال حاضر تنها در ۴۰ هرتز یا بالاتر فعال می‌شود، ما از یک راهکار هوشمندانه استفاده می‌کنیم. در واقع هر فریم دو بار نمایش داده می‌شود؛ یک‌بار در وسط بازه زمانی فریم و یک‌بار در پایان آن. بدین ترتیب سخت‌افزار با فواصل زمانی معادل ۶۰ هرتز خروجی می‌دهد و در عین حال روانی تصاویر حفظ می‌شود.»

یوبیسافت تایید کرد که همین فناوری که امکان پشتیبانی از VRR روی سوییچ ۲ را فراهم می‌کند، اکنون بخشی از موتور داخلی Anvil است که تمامی بازی‌های مدرن این شرکت با آن اجرا می‌شوند. این یعنی عناوین آینده، از جمله بازی شایعه‌شده‌ی Assassin’s Creed 4: Black Flag Resynced که احتمالا برای سوییچ ۲ نیز عرضه خواهد شد، می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. یوبیسافت همچنین تاکید کرد که به همکاری با نینتندو برای بهبود پشتیبانی از VRR در آینده ادامه خواهد داد.

با وجود اینکه یوبیسافت دو بازی بزرگ اخیر خود را برای نینتندو سوییچ ۲ منتشر کرده است، هنوز مشخص نیست که آیا اثر رقابتی بزرگ دیگر این شرکت، یعنی بازی Rainbow Six Siege X نیز برای این پلتفرم عرضه خواهد شد یا خیر. الکساندر کارپازیس، کارگردان خلاق بازی، در ماه اکتبر اشاره کرده بود که تمرکز آن‌ها در حال حاضر روی آوردن این شوتر رقابتی به پلتفرم‌های بیشتر نیست. با این حال، او با استفاده از عبارت «هرگز نگو هرگز» احتمال عرضه آن روی کنسول نینتندو را رد نکرد.

کارپازیس در مصاحبه‌ای گفت: «برای ما، تمرکز همیشه روی پلتفرم‌هایی است که هم‌اکنون در آن‌ها حضور داریم تا مطمئن شویم بهترین تجربه ممکن را ارائه می‌دهیم. بنابراین در حال حاضر، پلتفرم‌های جدید لزوما اولویت ما نیستند. اما باز هم می‌گویم، ما یک بازی لایو سرویس هستیم که ۱۰ سال از عمرش می‌گذرد. من خیلی وقت پیش یاد گرفتم که هرگز نگویم هرگز؛ بنابراین با رشد پلتفرم‌ها و ایجاد فرصت‌های جدید، خواهیم دید چه پیش می‌آید.»

در خصوص عملکرد تجاری، یوبیسافت در گزارش مالی ماه گذشته خود فاش کرد که عملکرد بازی Assassin’s Creed Shadows فراتر از انتظارات بوده است. این شرکت خاطرنشان کرد که بازی از به‌روزرسانی‌های پس از عرضه، از جمله آپدیت رایگانی که حالت New Game+ را اضافه کرد و همچنین انتشار بسته گسترش‌دهنده Claws of Awaji سود برده است.

نظرات