بازی جدید خالق Doom طرفداران شوترهای کلاسیک را هیجان‌زده خواهد کرد

سه‌شنبه 2 دی 1404 - 21:31
مطالعه 2 دقیقه
لوگوی استودیو رومرو گیمز
جزئیات جدیدی از پروژه در حال توسعه استودیو رومرو گیمز باعث هیجان طرفداران بازی‌های تیراندازی کلاسیک شده است.
تبلیغات

به نوشته گیمینگ‌بولت، در‌حالی‌که به‌نظر می‌رسد بازی تیراندازی جدید استودیو رومرو گیمز با کمی شانس از خطر لغو شدن عبور کرده است، اما جزئیات کمی درباره این بازی می‌دانیم. خوشبختانه اخیرا مایک استرا، خبرنگار اینسایدر‌گیمینگ جزئیات جدیدی درباره این بازی را فاش کرد که برای طرفداران بازی‌های تیراندازی کلاسیک جذاب خواهند بود.

به گفته این خبرنگار، بازی جدید استودیو رومرو گیمز در ابتدا قرار بود Hellslayer نام داشته باشد و از نظر مکانیسم‌های گیم‌پلی از بازی‌هایی نظیر Hotline Miami الهام گرفته بود. بازیکن‌ها در این اثر نقش یک کشیش را بر عهده می‌گیرند که باید با شیاطین مبارزه کند.

استرا گفت: «بازی جدید رومرو گیمز همان پروژه‌ای نیست که استودیو با همکاری مایکروسافت در حال توسعه بود. آن بازی دیگر وجود ندارد، اما توسعه‌دهندگان از برخی عناصر آن در پروژه جدید بهره برده‌اند. بازی جدید یک اثر تیراندازی اول شخص با نام اولیه Hellslayer است که در طراحی آن از بازی Hotline Miami الهام گرفته شده ؛ به این معنا که اگر بازیکن کشته شود، بدون درنگ به صحنه مبارزه باز می‌گردد.»

در‌حالی‌که استرا به عناصر استفاده شده از پروژه لغو شده رومرو گیمز در بازی جدید اشاره نکرد، اما تاکید کرد که علاقه‌مندان به آثار تیراندازی اول شخص کلاسیک به خصوص آثار آی‌دی سافتور نظیر Doom و Wolfenstein، از تجربه این بازی جدید هیجان‌زده خواهند شد. چندی پیش جان رومرو، یکی از خالقان مجموعه Doom و موسس استودیو رومرو گیمز تأیید کرده بود که این بازی شوتر پس از انجام برخی تغییرات اساسی از لغو شدن نجات یافته است. رومرو در گفتگویی اوایل این ماه خاطرنشان کرد که بازی به‌طور کامل از نو طراحی شده است، اما همچنان برخی از عناصر اصلی آن حفظ شده‌اند.

رومرو توضیح داد: «ما از صفر شروع نمی‌کنیم؛ زیرا می‌توانیم داده‌هایی را از یک بازی مستقل کاملاً جدید جدا کرده و در پروژه کنونی قرار دهیم. چیزهای زیادی داریم که می‌توانیم در بازی بگنجانیم. طراحی آن کاملاً متفاوت شده، اما تیم از طراحی جدید بسیار هیجان‌زده است.»

به‌عنوان بخشی از این طراحی مجدد، رومرو تأیید کرد که مقیاس پروژه نسبت به برنامه اولیه بسیار کوچک‌تر شده است. این کارگردان اعتقاد دارد که تغییر مقیاس پروژه، باعث احیای تیم توسعه شده است: «افرادی که روی پروژه کار می‌کنند، همگی توسعه‌دهندگان بخش‌های مختلف آن بودند که بنابر دلایلی نتوانستند وظایف خود نظیر کدنویسی، طراحی یا هر اقدام دیگر را کامل کنند. حال که مقیاس پروژه کوچکتر شده، تیم می‌تواند وظایف خود را انجام دهد. ما می‌توانیم کاری را که واقعاً در آن خوب هستیم را خودمان انجام دهیم. به همین دلیل است که تیم‌های کوچک عالی هستند.»

جان رومرو در نهایت تأیید کرد که این پروژه چند ماه پس از اعلام لغو آن توسط برندا رومرو، مدیرعامل رومرو گیمز، توسط سرمایه‌گذاران نجات یافته است. از آن زمان، توسعه بازی به خوبی پیش می‌رود و استودیو توانسته به تمام نقاط عطف مورد نیاز دست یابد.

نظرات