راز بزرگ راک استار: GTA Tokyo در آستانه تولد بود
یکی از مدیران فنی سابق راکاستار فاش کرد که مجموعه Grand Theft Auto در مقطعی به تولید نسخهای با محوریت شهر توکیو بسیار نزدیک بود، اما این ایده درنهایت کنار گذاشته شد.
اوبه ورمیج با سابقه کار روی وایس سیتی و سن آندریاس در گفتوگو با گیمزهاب توضیح داد: «ایدههایی برای جی تی ای در ریو دو ژانیرو، مسکو و استانبول داشتیم. نسخه توکیو تقریباً عملی شد؛ قرار بود استودیویی ژاپنی با استفاده از کدهای ما این بازی را بسازد، اما درنهایت پروژه پیش نرفت.»
راکاستار طی سالها شهرهایی مانند لیبرتی سیتی، سن آندریاس و وایس سیتی را با الهام از نیویورک، کالیفرنیا و فلوریدا خلق کرده است. اوبه ورمیج معتقد است که باتوجهبه سرمایه عظیم پشت این پروژهها، احتمال خروج GTA از آمریکا بسیار کم است: «آمریکا مرکز فرهنگ غربی است و همه تصویری ذهنی از شهرهایش دارند. منطقی نیست که برای تازگی، بازی را در شهری ناشناخته بسازیم.»
او درباره شایعات مربوطبه گسترش نقشه GTA 6 به کارائیب یا کلمبیا گفت که چنین چیزی بعید است؛ هرچند خودش به راهیابی موضوعاتی مثل قاچاق مواد مخدر علاقه داشت: «دوست داشتم این بخش وارد بازی شود، اما هیچوقت عملی نشد. حجم کار اضافه برای چنین چیزی خیلی زیاد است.»
این گفتهها نشان میدهد که هرچند ایده تولید GTA: Tokyo در تاریخ این مجموعه وجود داشته، اما تمرکز شرکت راکاستار گیمز همچنان بر شهرهای شناختهشده آمریکا باقی مانده است.