ماریو پای هیدئو کوجیما را به بازی‌سازی باز کرد

سه‌شنبه 2 دی 1404 - 08:05
مطالعه 1 دقیقه
آمادگی ماریو برای مبارزه در انیمیشن The Super Mario Bros. Movie
هیدئو کوجیما اعلام کرد که اگر سوپر ماریو نبود، شاید هرگز شاهد خلق بازی‌های بزرگی چون متال گیر نبودیم.
تبلیغات

هیدئو کوجیما، کارگردان افسانه‌ای بازی‌هایی چون Metal Gear و Death Stranding، در گفت‌وگویی تازه اعلام کرد که اگر Super Mario Bros وجود نداشت، احتمالاً هیچ‌وقت وارد صنعت بازی نمی‌شد.

هیدئو کوجیما توضیح داد که سوپر ماریو بیش از هر بازی دیگری در زندگی‌اش تأثیر گذاشته است. رسانه اینسایدر-گیمینگ گزارش داد که هیدئو کوجیما یک سال کامل در دوران دانشگاه مشغول تجربه سوپر ماریو بود و حتی کلاس‌ها را رها می‌کرد تا در خانه بماند و به ماجراجویی با ماریو ادامه دهد.

خالق متال گیر گفت: «بدون سوپر ماریو احتمالاً امروز در صنعت بازی نبودم.» کوجیما اضافه کرد که هرچند این بازی در ظاهر یک اکشن دو‌بعدی ساده با پرش‌های مداوم است، راه‌یابی دکمه سرعت تغییرات ظریفی در پرش‌ها ایجاد می‌کند و همین مکانیک ساده عمق تازه‌ای به تجربه می‌بخشد.

هیدئو کوجیما به این نکته اشاره کرد که Super Mario Bros تقریباً هیچ داستانی ندارد، اما همچنان حس ماجراجویی را منتقل می‌کند. همین تجربه باعث شد به این باور برسد که روزی بازی‌های ویدیویی می‌توانند از سینما فراتر بروند؛ باوری که مسیر زندگی‌اش را به سمت خلق آثار بزرگ تغییر داد.

نظرات