سازندگان Clair Obscur: Expedition 33 تمایلی به گسترش استودیو ندارند

دوشنبه 1 دی 1404 - 14:35
مطالعه 2 دقیقه
ظاهر مائلی ایستاده در گلزار سفید در بازی Clair Obscur: Expedition 33
استودیو سندفال اینتراکتیو با وجود موفقیت‌های تجاری و هنری بازی Clair Obscur: Expedition 33، اعلام کرد که برنامه‌ای برای بزرگ‌تر کردن تیم خود ندارد.
تبلیغات

استودیو سندفال اینتراکتیو، توسعه‌دهنده بازی موفق Clair Obscur: Expedition 33 که اکنون به عنوان یکی از بهترین بازی های کامپیوتر و کنسول‌ها نیز شناخته می‌شود، با وجود موفقیت عظیم و فروش بالای این اثر قصد ندارد تیم خود را گسترش دهد. به نقل از رسانه GamesIndustry، گیوم بروش، هم‌بنیان‌گذار، کارگردان خلاق و مدیرعامل استودیو در گفت‌وگویی با مجله اج اعلام کرد که ایده بزرگ‌تر کردن شرکت برای او «وسوسه‌کننده» نیست و فرآیند ساخت بازی برایش جذابیت و اهمیت بیشتری نسبت به مدیریت افراد دارد.

بروش در توضیح این دیدگاه گفت: «فکر می‌کنم وقتی خلاق هستید، داشتن محدودیت نکته مثبت است. این بهترین راه برای ارائه بهترین نسخه از خودتان است. ما حالا پول بسیار بیشتری داریم و می‌توانیم ابعاد استودیو را گسترش دهیم، اما باید بگویم این کار برای ما وسوسه‌کننده نیست؛ زیرا در آن صورت حتی تیم مدیریت و خودم باید کمتر درگیر کار عملی شویم. ما ساختن بازی را بیشتر از مدیریت کردن دوست داریم و می‌خواهیم به همین روند ادامه دهیم. پنج سال گذشته برخی از بهترین سال‌های زندگی من بودند و می‌خواهم باز هم چنین شادی را تجربه کنم.»

در ادامه از بروش درباره راز موفقیت عظیم بازی Clair Obscur: Expedition 33 سوال شد؛ او پاسخ داد که نکته کلیدی، نگاه کردن به اعضای تیم و پیش رفتن بر اساس توانایی‌های آن‌ها است. او گفت: «هر تیمی بسیار متفاوت است و ما فرآیندهای خود را بر اساس نحوه کارمان و بسته به استعدادهایی که در اختیار داشتیم، بنا کردیم.»

او در تکمیل صحبت‌هایش افزود: «بنابراین فکر می‌کنم راز موفقیت این است که بازی را با تیمی که دارید هماهنگ کنید، نه برعکس. و مهم‌تر از همه، موضوع درباره فرآیندها نیست، بلکه ساختن اثری است که خودتان دوست دارید آن را تجربه کنید. این شاید متناقض به نظر برسد، اما [سعی کنید] خیلی نگران بازیکنان نباشید؛ زیرا اگر به بازی خود اهمیت دهید، در نهایت به این معنی است که به بازیکنان اهمیت می‌دهید. بهترین راه برای اهمیت دادن به مردم، ساخت اثری صادقانه است. اگر بازی حس انسانی داشته باشد، [حتی] اگر نقص‌های کوچکی هم در گوشه و کنار آن وجود داشته باشد، قابل بخشش است. اثر فقط باید روح و هویت قوی داشته باشد.»

بازی Clair Obscur: Expedition 33 که در آوریل ۲۰۲۵ منتشر شد، تاکنون عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و بیش از ۵ میلیون نسخه فروش داشته است.

نظرات