تمایل هیدئو کوجیما برای خلق سبک جدیدی با الهام از آثار علمی تخیلی و وسترن
هیدئو کوجیما، بازیساز برجسته صنعت ویدیوگیم، در گذشته با خلق مجموعه بازی Metal Gear در شرکت کونامی و اخیراً با ساخت بازی Death Stranding در استودیو خود یعنی کوجیما پروداکشنز، ایدههای خلاقانهای را پیادهسازی کرده است؛ اما به نظر میرسد این چهره محبوب هنوز جاهطلبیهای بزرگ محققنشدهای در سر دارد. بر اساس آخرین اخبار بازی و به نقل از رسانه Tech4gamers، کوجیما در مصاحبهای جدید توضیح داده است که تمایلی به کار روی ژانرهای موجود ندارد و در عوض میخواهد سبکی کاملاً نو را پایهگذاری کند.
کوجیما به دلیل توسعه بازیهای منحصربهفرد و سرگرمکننده در گذشته، طرفداران بسیاری دارد و خیلیها معتقد هستند او محتملترین گزینهای است که میتواند ژانرهای عجیب و جدیدی را خلق کند. او در گفتگو با نشریه Wired Japan اعلام کرد که تمرکز خود را روی سبکهای فعلی نمیگذارد و قصد دارد در آینده دست به نوآوری بزند. برخلاف سایر مدیران اجرایی که با فرمولهای تثبیتشده و چند میلیون دلاری جانب احتیاط را رعایت میکنند، او به دنبال فراتر رفتن از محدودیتهای کنونی بازیها است.
مدیرعامل کوجیما پروداکشنز در این باره گفت: «من میخواهم پیشگام یک ژانر جدید باشم، بنابراین تمرکز زیادی روی نمونههای موجود ندارم.» این سبک جدید میتواند مرتبط با یک محیط علمی-تخیلی باشد، چرا که کوجیما طرفدار بزرگ داستانهایی است که در فضا رخ میدهند. او همچنین به تجربه وسترن اشاره کرده، اما هنوز جزئیات دقیقی را در این زمینه نهایی نکرده است.
کوجیما در مورد محیط بازی احتمالی افزود: «در مورد اتمسفر بازی، شاید علمی-تخیلی باشد. من عاشق داستانهایی هستم که در فضا اتفاق میافتند، بنابراین دوست دارم خودم را در این ژانر محک بزنم. من همچنین طرفدار آثار وسترن هستم، شاید چیزی در آن سبک باشد.»
هیدئو کوجیما در حال حاضر روی تجربه ترسناک و منحصربهفرد بازی OD و همچنین یک اثر اکشن-جاسوسی مخفیکاری به نام بازی Physint کار میکند. پروژه دوم به عنوان چیزی فراتر از یک بازی سنتی توصیف شده است که مرز بین سینما و ویدیوگیم را محو میکند.
انتظار میرود آمادهسازی این بازیها برای عرضه چندین سال زمان ببرد. بنابراین، ایده و دیدگاه او در مورد خلق یک ژانر کاملاً جدید میتواند انقلابی باشد، اما احتمالاً حدود یک دهه طول میکشد تا به واقعیت بپیوندد.