سازندگان بهترین بازی امسال توصیههایی به کارگردان Phantom Blade Zero کردهاند
در اخبار بازی اخیر میخوانیم که استودیو سندفال اینتراکتیو در اولین تجربه بازیسازی خود موفق شد تا با تیم کوچک و منابع مالی محدود به عرضه بازی Clair Obscur: Expedition 33 که اکنون یکی از بهترین بازی های کامپیوتر و کنسولها محسوب میشود، بپردازد. این بازی مستقل در نهایت موفق شد تا علاوهبر کسب بهترین بازی امسال در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۵، رکورد تعداد جایزه کسب شده در این مراسم معتبر را نیز به نام خود ثبت کند.
باتوجهبه این موفقیت گسترده و فرتر از انتظار، جای تعجبی ندارد که دیگر بازیهای مستقل اما جاهطلبانهی آینده تمایل داشته باشند تا از رویکرد سازندگان Clair Obscur: Expedition 33 الهام بگیرند. به نوشته رسانه Tech4Gamers، اخیرا کارگردان بازی Phantom Blade Zero برای تبریک موفقیت Clair Obscur: Expedition 33 با استودیو سندفال اینتراکتیو ارتباط برقرار کرده است.
سولفریم لیانگ در این تماس، توصیههای ارزشمندی از این سازندگان دریافت کرد تا استودیو اس-گیم آنها را در توسعه بازی اکشن و کونگفو پانک خود به کار گیرد. لیانگ خاطرنشان کرد که اعضای سندفال اینتراکتیو به او توصیه کردهاند تا بازی Phantom Blade Zero را تا حد امکان سادهسازی کند. در واقع سازندگان باید از قرار دادن محتوای اضافی و غیرمرتبط با زمینه اکشن نقشآفرینی خالص خودداری کنند و اگر تمایل داشتند، بعدا آنها را در قالب محتوای اضافی در اختیار بازیکن قرار دهند.
کارگردان Phantom Blade Zero تایید کرد که تا آخرین حد ممکن به بهبود و اصلاح این بازی خواهد پرداخت تا بازیکنها دیگر نگران بهینهسازی یا گنجاندن محتوای اضافی نباشند: «یکی از مهمترین و جالبترین توصیههایی که به من کردند، این بود که در ۹ ماه گذشته مهمترین اقدام، حذف محتوای اضافه بوده است. حذف کردن چیزهای اضافی و تمرکز روی بهبود کیفیت مهمترین نکته است. بله این ایده خوبی بود و من این توصیه را قبول کردم.»
عملکرد بازی Phantom Blade Zero قبلاً توسط کارشناسان مورد تحسین قرار گرفته است؛ زیرا سازندگان استفاده از عناصر و ویژگیهای سنگین آنریل انجین ۵ را برای جلوگیری از هرگونه مشکل عملکردی کنار گذاشتهاند. از طرفی خلق دنیایی تاریک و خشن همراه با مکانیسمهای مبارزه سریع و روان این بازی، خیرهکننده توصیف شدهاند.