بازی Perfect Dark پیش از لغو وضعیت بسیار خوبی داشته است
در میان جدیدترین اخبار بازی و به نقل از گیمینگبولت، با گذشت چند ماه از لغو پروژهی بازسازی Perfect Dark که توسط استودیوی The Initiative در دست ساخت بود، حالا گزارشها نشان میدهد روند توسعهی این بازی تا پیش از توقف ناگهانی آن، وضعیت بسیار خوبی داشته است. الیکس ویلتون-ریگن، صداپیشهی شخصیت جوآنا دارک در گفتوگویی با وبسایت The Gamer از شوک و ناباوری خود نسبت به لغو پروژه سخن گفته و تأکید کرده است که او نیز همزمان با سایر افراد از این تصمیم مطلع شده است.
ویلتون-ریگن که در بازیهای آیندهی Tomb Raider: Catalyst و Tomb Raider: Legacy of Atlantis در نقش لارا کرافت حضور دارد، دربارهی لغو Perfect Dark گفت: «من هم مثل همه شوکه شدم، غافلگیر شدم و واقعاً ناراحت شدم وقتی بودجه قطع شد و استودیو تعطیل شد. اصلاً انتظارش را نداشتم و کاملاً غافلگیر شدم.»
به گفتهی این صداپیشه، ضبط صدا برای Perfect Dark در طول سال ۲۰۲۳ انجام شده و بخش قابلتوجهی از پرفورمنس کپچر نیز در سالهای ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ صورت گرفته است. او توضیح داد که توسعهی پروژه در مرحلهی پیشرفتهای قرار داشت و حتی ضبط کامل چند فصل از داستان به پایان رسیده بود. ویلتون-ریگن در اینباره افزود که استودیوی The Initiative چندین نقطهی عطف مهم را با موفقیت تحویل داده بود و ناشر از نتیجهی کار رضایت داشت.
او در ادامه گفت: «ما در طول سال ۲۰۲۳ بهصورت پراکنده مشغول ضبط بخشهای مختلف بودیم. در سال ۱۴۰۳ پرفورمنس کپچر زیادی انجام دادیم و حتی در سال ۲۰۲۵ هم ضبطهای جدیدی داشتیم. تا جایی که من میدانم پروژه خیلی جلو رفته بود و من فصلهای کاملی از این جهان را ضبط کرده بودم.»
ویلتون-ریگن با اشاره به تعطیلی استودیو و لغو پروژه گفت این اتفاق برای همه ویرانکننده بود: «افراد زیادی شغلشان را از دست دادند. یک نیروی کاری کامل از هم پاشید. یک اکوسیستم خلاقانه و مبتنی بر همکاری یکشبه از بین رفت و این موضوع برای همه بسیار سخت بود.»
نکتهی جالب اینجا است که ویلتون-ریگن به تلاشها برای احیای بازی Perfect Dark نیز اشاره کرد. طبق این گزارش، قرار بود Embracer Group با خرید حقوق این مجموعه از مایکروسافت و واگذاری آن به Take-Two Interactive زمینهی ادامهی توسعه را فراهم کند اما این توافق نهایی نشد و در نهایت به تعدیل نیرو در استودیوی Crystal Dynamics هم انجامید. او دربارهی شکست این تلاش گفت:
«آن روز واقعاً ناامید شدم چون همان روزی بود که امیدم را از دست دادم. بعد از انتشار خبر قطع بودجه، افراد زیادی از رسانهها و دوستان و همکاران با من تماس گرفتند اما نمیتوانستم چیز زیادی بگویم چون میدانستم The Initiative در حال مذاکره برای زنده نگه داشتن پروژه به شکلی دیگر است. شاید نسخهای کوچکتر یا متفاوت. همه پشت صحنه سخت تلاش میکردند اما یک روز کارگردان خلاق بازی به من گفت که توافق انجام نشده و عملاً همهچیز فروپاشیده و تولید بهطور کامل متوقف شده است.»
ویلتون-ریگن در بخش پایانی صحبتهایش به آیندهی حرفهای خود اشاره کرد و گفت همزمانی کار روی شخصیتهای جوآنا دارک و لارا کرافت یکی از هیجانانگیزترین دورههای خلاقانهی زندگیاش بوده است. او افزود هرچند احتمال دارد صدایش در نقش جوآنا هرگز شنیده نشود اما همچنان بابت ادامهی مسیر لارا کرافت احساس آرامش و البته نگرانی دارد.
بازیکنان میتوانند نقشآفرینی او در قالب لارا کرافت را در سال ۲۰۲۶ با انتشار Tomb Raider: Legacy of Atlantis و در سال ۲۰۲۷ با Tomb Raider: Catalyst تجربه کنند. هر دو بازی برای پیسی، پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس | اس منتشر خواهند شد.