کوجیما از سرنخ بزرگ بازی OD می‌گوید: تریلر را ۱۰۰ بار تماشا کنید

جمعه 28 آذر 1404 - 17:49
مطالعه 3 دقیقه
چهره وحشت‌زده یکی از شخصیت‌های بازی OD
هیدئو کوجیما سرنخ بزرگی از ماهیت بازی OD داده است. او می‌گوید این پروژه یک بازی معمولی نیست و برای فهمیدنش باید تریلر آن را ۱۰۰ بار تماشا کرد.
تبلیغات

در میان جدیدترین اخبار بازی و به نقل از گیمینگ‌بولت، درحالی‌که اطلاعات بسیار محدودی از بازی ترسناک OD ساخته‌ی کوجیما پروداکشنز در دسترس قرار دارد و تنها تریلر Knock که در ماه سپتامبر منتشر شد، نمایی اولیه از این اثر ارائه داده است، هیدئو کوجیما به‌تازگی اعلام کرد که این تریلر باید «۱۰۰ بار» تماشا شود تا مخاطبان بتوانند به یک «سرنخ بزرگ» درباره‌ی ماهیت واقعی این پروژه دست پیدا کنند.

کوجیما در گفت‌وگویی با رسانه‌ Nikkei Xtrend که وب‌سایت GamesRadar به آن اشاره کرده است، درباره‌ی OD صحبت کرد و آن را اثری توصیف نمود که «شبیه هیچ رسانه‌ی دیگری نیست». او در این مصاحبه گفت:

«فکر می‌کنم وقتی برای اولین‌بار OD را می‌بینید، به‌نظر می‌رسد با یک اثر ترسناک طرف هستید. اما سیستمی که در آن استفاده شده، معمولی نیست. همه‌چیز داخل یک موتور بازی‌سازی ساخته شده و در ظاهر با یک بازی مواجه هستیم، اما در واقع با سیستمی روبه‌رو هستیم که مشابهی ندارد. به همین دلیل، همراه با مایکروسافت تصمیم گرفتیم یک مدیوم کاملاً جدید بسازیم.»

پخش از رسانه

کوجیما در ادامه توضیح داد که به‌دلیل ملاحظات همکاری با مایکروسافت نمی‌تواند جزئیات بیشتری را فاش کند و اشاره کرد که در غیر این صورت ممکن است باعث نارضایتی فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت شود. بااین‌حال او تأکید کرد که تریلر Knock سرنخ‌های متعددی درباره‌ی ماهیت واقعی OD در خود دارد؛ به‌ویژه جمله‌ی پایانی تریلر که می‌گوید: «برای تمام بازیکنان و کسانی‌که جیغ می‌زنند».

او در این‌باره افزود: «نمی‌توانم چیز بیشتری بگویم وگرنه آقای فیل [اسپنسر] از دستم عصبانی می‌شود. اما اگر تریلر را بارها تماشا کنید، یک سرنخ مهم در آن وجود دارد. واقعاً نمی‌توانم توضیح بدهم چیست، اما اگر آن را ۱۰۰ بار ببینید، در پایان تریلر نوشته شده برای تمام بازیکنان و فریادزن‌ها. این خودش یک سرنخ بزرگ است.»

کوجیما اوایل همین ماه نیز درباره‌ی OD صحبت کرده بود و گفته بود حتی مطمئن نیست این پروژه در نهایت به نتیجه برسد یا نه. او با اشاره به تجربه‌های متفاوت گذشته‌ی خود مانند مجموعه‌ی Death Stranding توضیح داد که OD قرار است «مدل سرویس‌دهی» را از پایه تغییر دهد؛ موضوعی که فعلاً تعریف مشخصی از آن ارائه نشده است. کوجیما در این‌باره گفت:

«هنوز نمی‌توانم دقیق بگویم با چه چیزی طرف هستیم و حتی نمی‌دانم آیا جواب می‌دهد یا نه. ما پیش از این بازی‌های مخفی‌کاری و بازی‌هایی با محوریت تحویل بسته ساخته‌ایم که شبیه هیچ اثر دیگری نبودند، اما از نظر سیستمی شباهت‌هایی با آثار دیگر داشتند. این‌بار قصد داریم مدل سرویس‌دهی را از ریشه تغییر دهیم و همین موضوع، چالش بزرگی ایجاد می‌کند. تریلر را پر از سرنخ کرده‌ایم و اگر مدام به آن فکر کنید، شاید بتوانید به نتیجه برسید.»

تریلر Knock بازی OD نخستین نگاه ما به تصاویری بود که به‌نظر می‌رسد به‌طور کامل داخل موتور بازی‌سازی ضبط شده‌اند. این تریلر رویدادهایی را نشان می‌دهد که ۱۰ سال پس از وقوع یک حادثه‌ی ترسناک رخ می‌دهند. در این ویدیو سوفیا لیلیس که ظاهراً نقش شخصیت اصلی را بر عهده دارد، کارتی را پیدا می‌کند که از او می‌خواهد با روشن کردن آتش جشن بگیرد.

او برای انجام این کار وارد اتاقی پر از شمع‌های مختلف می‌شود و شروع به روشن کردن آن‌ها می‌کند. بااین‌حال، در حین این کار اتفاقات عجیبی پیرامون او رخ می‌دهد؛ از صدای گریه‌ی نوزاد گرفته تا صدای ضربه‌هایی که از در پشت سرش شنیده می‌شود و هر لحظه بلندتر می‌گردد. در نهایت درِ پشت سر او باز می‌شود و موجودی ناشناخته وارد اتاق می‌شود. تریلر پیش از آن‌که این موجود دستانش را روی صورت لیلیس بگذارد، به‌طور ناگهانی به سیاهی می‌رود.

درحال‌حاضر بازی OD تاریخ انتشار مشخصی ندارد و انتظار می‌رود این بازی ترسناک برای پی‌سی و ایکس‌ باکس سری ایکس | ایکس‌ باکس سری اس عرضه شود.

نظرات