کوجیما Death Stranding 2 را ساده‌تر از بازی اول ساخته است

پنج‌شنبه 27 آذر 1404 - 20:14
مطالعه 3 دقیقه
فریاد کشیدن شخصیت سم (Sam) در بازی Death Stranding
هیدئو کوجیما دشواری گیم‌پلی Death Stranding 2 را نسبت به نسخه اول کاهش داده است تا بازیکن‌ها بیشتر تجربه آن را ادامه دهند.
تبلیغات

بسیاری از بازیکن‌هایی که دو بازی اول و دوم دث استرندینگ را تجربه کرده‌اند، Death Stranding 2: On the Beach را از جنبه‌های مختلف نظیر گیم‌پلی، داستان‌سرایی، شخصیت‌پردازی و موارد دیگر به عنوان یک پیشرفت قابل توجه نسبت به بازی اول توصیف کرده‌اند. به نوشته گیمینگ‌بولت، کارگردان این سری یعنی هیدئو کوجیما فاش کرده است که سازندگان طی تصمیمی آگاهانه به دنبال کاهش دشواری دنباله نسبت به بازی اول بوده‌اند.

کوجیما در مصاحبه‌ای با رسانه Nikkei Cross Trend که توسط Automaton Media ضبط شده است، درباره متعادل کردن سختی کلی گیم‌پلی Death Stranding 2 صحبت کرد و توضیح داد که این موضوع باعث شده است تا بازیکن‌ها کمتر از تجربه بازی خسته شده و آن را نیمه‌کاره رها کنند.

یکی از نگرانی‌های اصلی توسعه‌دهندگان برای تحقق این هدف، اطمینان از وفادار ماندن هسته گیم‌پلی Death Stranding 2 به نسخه اول بود؛ زیرا آن‌ها تمایل داشتند تا ابزار و تجهیزات بیشتری را در اختیار بازیکن قرار دهند تا با مشکلات کمتری نسبت به بازی اول در کامل کردن ماموریت‌ها روبه‌رو شود.

یکی از نمونه‌های این امر، دسترسی بازیکنان به وسایل نقلیه بیشتر بود که کوجیما درباره آن گفت: «ما زیاد درباره متعادل کردن سختی بازی فکر کردیم و می‌خواستیم تا همزمان با پیاده‌سازی آن، زمینه و مکانیسم‌های گیم‌پلی بازی اول را حفظ کنیم. ما تنظیماتی را انجام دادیم تا تجربه بازی Death Stranding 2 ساده‌تر شود؛ به‌عنوان مثال وسایل نقلیه بیشتری را اضافه کردیم.»

کوجیما در ادامه درباره تصمیم‌گیری‌های افراطی در طراحی ماموریت‌های بازی Death Stranding که باعث کناره‌گیری برخی بازیکن‌ها از ادامه دادن داستان شدند، صحبت کرد و گفت یکی از مثال‌های این طراحی‌ها که عمدا در بازی گنجانده شدند، ماموریت رساندن جسد رئیس جمهور بریجز به کوره جسدسوزی بود تا سوزانده شود. کوجیما اعتقاد دارد که عدم استفاده از این طراحی‌های افراطی در بازی دوم باعث شد تا بازیکن‌ها تجربه بازی را ادامه دهند.

کارگردان Death Stranding خاطرنشان کرد که از سوی دیگر، آن دسته بازیکن‌هایی که از تجربه چالش‌برانگیز بازی اول لذت برده و تبدیل به طرفدارانی سرسخت شده بودند، از ساده‌تر شدن بازی دوم استقبال گرمی نکردند. در نهایت اعضای استودیو کوجیما پروداکشنز تلاش کردند تا تعادل مناسبی بین جذب بازیکن‌های جدید و راضی نگه داشتن جامعه مخاطبین کنونی را برقرار کنند.

کوجیما در مصاحبه ماه آگست خود درباره آینده سری دث استرندینگ صحبت کرد و گفت که هیچ برنامه‌ای برای ساخت Death Stranding 3 وجود ندارد. این کارگردان توضیح داد که ایده و طرح مفهومی این بازی آماده است و تمایل دارد تا کارگردان دیگری توسعه آن را برعهده بگیرد: «در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای ساخت بازی سوم ندارم؛ چون پایان داستان Death Stranding 2 را به‌عنوان پایان خود برای روایت نسخه‌های اول و دوم در نظر گرفته‌ام. من قبلاً ایده‌ی Death Stranding 3 را نوشته‌ام و داده‌های آن را نگهداری می‌کنم. امیدوارم کسی آن را برای من بسازد.»

استودیو کوجیما پروداکشنز در حال حاضر روی دو بازی کار می‌کند؛ بازی ترسناک OD با همکاری ایکس باکس و بازی اپیزودیک جاسوسی Physint با همکاری پلی استیشن به عنوان دو پروژه در حال توسعه این استودیو شناخته می‌شوند.

نظرات