بازی Saros تمرکز ویژه‌ای روی داستان و شخصیت‌پردازی دارد

پنج‌شنبه 27 آذر 1404 - 12:58
مطالعه 3 دقیقه
تسلیم شدن آرجون دوراج در بازی Saros
توسعه‌دهندگان ارشد Saros در یک ویدیو درباره عمیق‌تر شدن شخصیت‌پردازی و داستان‌سرایی به لطف تیم بازیگران و صحنه‌های سینمایی صحبت کردند.
تبلیغات

در جدیدترین اخبار بازی می‌خوانیم که تأخیر ۴۰ روزه زمان عرضه بازی Saros توسط استودیو هوس‌مارک، اشتیاق بازیکن‌ها برای تجربه جدیدترین انحصاری اکشن و روگ‌لایت پلی استیشن را کم نکرد. توسعه‌دهنده جدیدترین تریلر بازی را در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۵ به نمایش گذاشت تا بازیکن‌ها بیشتر با تنش‌های پیش روی آرجون دوراج، مامور Soltari آشنا شوند. در این تریلر شاهد نگاهی به چرخه تکراری مرگ و زندگی برای آرجون و همراهانش هستیم که به دلیل یک خورشیدگرفتگی شوم رخ می‌دهد.

به نقل از گیمینگ‌بولت، اخیرا اعضای ارشد استودیو هوس‌مارک از جمله گرگوری لودن، کارگردان بازی Saros، از طریق ویدیوی جدیدی در بلاگ پلی استیشن به ارائه توضیحاتی درباره تمرکز تریلر اخیر روی نمایش داستان‌سرایی و شخصیت‌پردازی به لطف گروه حرفه‌ای بازیگران پرداختند. لودن گفت: «ما می‌خواستیم تا داستان‌سرایی خود را عمیق‌تر کنیم و بازیگران دیگر که در داستان به ایفای نقش می‌پردازند را به نمایش بگذاریم. تیم بازیگران Saros فوق‌العاده‌ هستند و به خوبی اصالت و واقع‌گرایی را به شخصیت‌های داستان بخشیده‌اند.»

ویلیام شاونسی، طراح روایت Saros، توضیح داد که این شخصیت‌های مختلف در نهایت با روشن‌تر شدن ماهیت بحرانی که در آن گیر افتاده‌اند، با یکدیگر برخورد خواهند داشت: «هرچه شخصیت‌ها بیشتر تجربه و اطلاعات کسب می‌کنند، حس اضطراب آن‌ها بیشتر می‌شود. کشمکش میان اعضای گروه افزایش می‌یابد و هر کدام به روش‌های مختلفی با بحران و همراهان خود برخورد می‌کنند.»

راهول کوهلی که نقش آرجون دوراج را در بازی Saros ایفا می‌کند، تاکنون بارها مورد تحسین سازندگان قرار گرفته است. با این حال چهره شاخص دیگری هم در میان شخصیت‌های بازی حضور دارد که شاید برای طرفداران آشنا باشد. جین پری که در بازی Returnal نقش سلن را بر عهده داشت، این بار فرمانده تیپ Echelon Four به نام شریدان بوچارد را نقش‌آفرینی می‌کند. همین موضوع باعث شده است تا طرفداران درباره تعامل او با دوراج در صحنه‌های سینمایی هیجان‌زده باشند.

خلیل عصیمی، طراحی صحنه‌های سینمایی بازی Saros، یکی از اولین صحنه‌هایی که تیم فیلمبرداری کرد را به یاد آورد و آن را لحظه‌ای الهام‌بخش برای خود و هوس‌مارک توصیف کرد. به عقیده عصیمی، این لحظه مهم در نهایت تبدیل به دستاورد امروز سازندگان در داستان‌سرایی عمیق‌تر شده است. همچنین مشخص شد که هوس‌مارک از نزدیک کردن دوربین به چهره شخصیت‌ها ترسی ندارد، اما قطعا برای پیاده‌سازی درست آن چالش‌هایی وجود دارد.

مارتین کونتل، کارگردان فنی بازی Saros، خاطرنشان کرد: «ما برای اولین بار به خلق صحنه‌های سینمایی با تمرکز نزدیک روی چهره آن‌ها پرداخته‌ایم. ما از نزدیک کردن دوربین به شخصیت‌ها نمی‌ترسیم، اما متحرک‌سازی چهره انسان فوق‌العاده دشوار است؛ چراکه اگر یک عضله حرکت اشتباه داشته باشد، می‌تواند در موقعیتی ناخواسته به حالتی خنده‌دار یا تمسخرآمیز تبدیل شود.»

با توجه به گفته‌های سازندگان، دیدن اینکه هوس‌مارک تلاش کرده است تا علاوه‌بر ارتقای حلقه گیم‌پلی به پیشرفت داستان‌سرایی و عمیق‌تر کردن شخصیت‌پردازی بپردازد، هیجان‌انگیز است. حال طرفداران بازی باید تا تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۶ (۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۵) برای تجربه بازی Saros روی پلی استیشن ۵ منتظر بمانند. در ادامه نیز می‌توانید نگاهی به بهترین بازی های ps5 داشته باشید.

نظرات