خالق Dishonored از تعطیلی استودیو سازنده Prey شوکه شده بود
در میان جدیدترین اخبار بازی و به نقل از گیمینگبولت، بیش از یک سال پس از تعطیلی آرکین آستین، استودیوی سازنده بازی Prey که بعد از شکست تجاری بازی شوتر کوآپ Redfall بسته شد، حالا هاروی اسمیت، مدیر سابق این استودیو، درباره دوران فعالیتش در صنعت بازی و همچنین تعطیلی آرکین آستین صحبت کرده است.
اسمیت در گفتوگو با My Perfect Console توضیح داد که وقتی شب قبل از تعطیلی رسمی استودیو در ماه می ۲۰۲۴ توسط مایکروسافت در جریان این تصمیم قرار گرفت، کاملاً شوکه شده بود؛ بهخصوص از این جهت که معتقد بود آرکین آستین «کارهای واقعاً خوبی» انجام داده است. او با اشاره به اینکه تصمیمات مدیریتی شرکتها اغلب با مخالفت کارکنان همراه میشود، گفت تعطیلی آرکین آستین برایش غیرمنتظرهتر از حد معمول بوده؛ استودیویی که در کنار آرکین لیون روی Dishonored کار کرده و سپس Prey را ساخته بود. اسمیت در اینباره گفت:
«هر شرکتی تصمیمهایی میگیرد به دلایلی که برای خودش منطقی است. من اغلب با این تصمیمها موافق نیستم، اما شوک اصلی این بود که این استودیو Dishonored را همراه با استودیوی لیون و بعد هم Prey را ساخت. سپس در دوران همهگیری و شرایط خاص آن زمان مشغول کار روی Redfall بودیم. صنعت در حال تجربه بازیهای سرویسمحور بود. واقعیت همین است؛ تلاشهای خلاقانه همیشه غیرقابل پیشبینیاند.»
او در ادامه، درباره Redfall، بازیای که نقش پررنگی در تعطیلی استودیو داشت گفت که از جایگاه ویژهای برخوردار بوده که توانسته است یک مسیر طولانی و پرفرازونشیب را در صنعت بازی طی کند. اسمیت همچنین بخشی از مشکلات Arkane Austin در روند توسعه Redfall را مسئولیت شخصی خود دانست. وی در عین حال به موضوع «امتیاز شغلی» خود اشاره کرد و گفت صنعت بازی در حال از دست دادن بسیاری از کهنهکاران است؛ افرادی که تصمیم گرفتهاند این حوزه را ترک کنند، بهطوری که رزومهها روزبهروز کوتاهتر میشوند.
به گفته اسمیت، در آرکین آستین افرادی حضور داشتند که تازه کار خود را در صنعت بازی آغاز کرده بودند. او توضیح داد: «من جزو آن آدمهای نادری هستم که واقعاً شکایتی ندارند، اما این تا حدی ناشی از سوگیری بازماندگان است، چون اوضاع برای من خوب پیش رفته. حتی وقتی هم که خوب نبوده، حالا میتوانم به یک مسیر طولانی نگاه کنم و بگویم: بله، اینجا یک نقطه افت بوده، اما آنطرفتر یک نقطه اوج فوقالعاده وجود دارد. وقتی این امکان را داشته باشی که به مجموعهای از فراز و نشیبها نگاه کنی، همهچیز معنا پیدا میکند.»
تعطیلی آرکین آستین در کنار استودیوهای دیگری از زیرمجموعه Xbox Game Studios مانند Tango Gameworks در زمان اعلام رسمی در ماه می ۲۰۲۴ بسیاری را غافلگیر کرد. در آن مقطع فیل اسپنسر، مدیرعامل مایکروسافت گیمینگ این تصمیمها را «سخت اما ضروری» توصیف کرد که برای حفظ «کسبوکار پایدار» اتخاذ شدهاند.