فکشنهای Total War: Warhammer 40,000 چه تفاوتهایی با یکدیگر دارند؟
پس از معرفی رسمی بازی استراتژی Total War: Warhammer 40,000 در مراسم گیم اواردز، حال جزئیات بیشتری درباره این محصول استودیو Creative Assembly منتشر شده است. بر اساس آخرین اخبار بازی و به نقل از رسانه گیم اسپات، بازیکنان در این اثر میتوانند کنترل چهار گروه اصلی شامل اسپیس مارینز، آسترا میلیتاروم، اورکها و الداری را بر عهده بگیرند. سایمون من، طراح ارشد بازی، توضیح داد که دنیای وارهمر فرصتهای زیادی برای ایجاد عدم تقارن بین گروهها دارد و تیم سازنده تصمیم گرفت تعداد محدودی از گروههای قابل بازی را انتخاب کند تا بتواند برای خاص و منحصربهفرد کردن هر یک از آنها، تلاش ویژهای به خرج دهد.
از نظر نحوه بازی، هر گروه در زمینه استقرار نیروها، جمعآوری منابع و درگیری در نبردها کاملاً متفاوت عمل میکند. در میان این چهار گروه، آسترا میلیتاروم به عنوان «سنتیترین» گروه در سری توتال وار شناخته میشود که دارای صفوف انبوهی از پیادهنظام و پشتیبانی توپخانه و وسایل نقلیه است. همانند سایر بازیهای این مجموعه، بازیکنان آسترا میلیتاروم برای موفقیت نیاز به جمعآوری منابع، ساخت زیرساختها و استخدام نیروهای بیشتر دارند. در این گروه، حل مشکلات اغلب به معنای فرستادن موج عظیمی از سربازان به سمت دشمن است.
ایان راکسبورو، کارگردان خلاق اصلی بازی در این باره میگوید: «اگر هنگام تجربه این بازی به دنبال شبیهترین تجربه به فرمول کلاسیک توتال وار هستید، من آسترا میلیتاروم را پیشنهاد میکنم.» اما در مورد سایر گروهها، بازی Total War: Warhammer 40,000 حس و حالی منحصربهفرد پیدا میکند. برای مثال، اسپیس مارینز به عنوان واحدهای فردی بسیار قدرتمند هستند، اما طبق گفته سازندگان، شبیه به یک گروه سنتی عمل نمیکنند. آنها زیرساختها را به شیوه سایر گروهها نمیسازند و بیشتر بر تعداد کمتری از نیروهای نخبه متکی هستند. سایمون من در این باره توضیح داد: «آنها نیروی بسیار محدودی هستند و سبک گیمپلی متفاوتی خواهند داشت. شما نیروهایی ابرانسان در اختیار دارید، اما نقطه ضعف شما محدودیت در تعداد است.»
در میان تمام گروهها، به نظر میرسد الداری متفاوتترین تجربه را ارائه دهد؛ گروهی که بر فناوریهای پیشرفته و استفاده از Webways برای درگیری با دشمنان و تاکتیکهای «ضربه و فرار» تکیه دارد. در حالی که برخی گروهها به دنبال دفاع از دنیاهای خود یا تسخیر سیارات هستند، اهداف الداری متفاوت است و آنها تلاش میکنند تا از فجایع کهکشانی احتمالی پیش از وقوع جلوگیری کنند. الداری واحدهای خود را از یک کرفتورلد مخفی تأمین میکند، هرچند تعداد آنها اندک خواهد بود. سایمون من افزود: «تعداد شما کاملاً محدود است. نیروهای شما منبعی بیپایان نیستند و باید با دقت از آنها استفاده کنید، زیرا آنها علیرغم قدرت حمله بالا، بسیار آسیبپذیر هستند.»
در مورد اورکها، آنها گروهی مبتنی بر زور بازو هستند که تمام تمرکزشان بر جمعآوری انبوه نیروها و حفظ شتاب حمله است. آنها از برخی جهات شبیه به آسترا میلیتاروم هستند، چرا که نیاز به ساخت منابع و استقرار تعداد زیادی نیرو دارند، اما اورکها همچنین به فناوریهای شگفتانگیز و پیشرفتهای دسترسی دارند که میتوانند از آنها در میدان نبرد بهره ببرند.
به عنوان بخشی از این میزگرد، استودیو سازنده به مقیاس کهکشانی بازی اشاره کرد که آن را از سایر بازیهای توتال وار و وارهمر متمایز میکند. برای مثال، بازیکنان قادر خواهند بود کل سیارات را از روی نقشه محو کنند، اگرچه سایمون من تأکید کرد که این کاری نیست که بتوان به سادگی انجام داد. او گفت: «این یک اقدام دائمی است. راه برگشتی وجود ندارد، اما چیزی هم نیست که بتوانید بیهوا انجام دهید. نابود کردن یک سیاره توسط ایمپریوم نیاز به چندین سطح مجوز دارد؛ آنها ترجیح میدهند میلیاردها جان انسان را فدا کنند تا یک دنیا را بازپس گیرند، نه اینکه آن را نابود کنند. با این حال، در شرایط بسیار بحرانی، ما اجازه فشردن این دکمه را به شما میدهیم.»
بازی Total War: Warhammer 40,000 هنوز تاریخ انتشار دقیقی ندارد، اما قرار است برای پلتفرمهای کامپیوتر، ایکس باکس سری ایکس | اس و پلی استیشن ۵ عرضه شود. این تنها یکی از چندین بازی در حال ساخت از دنیای Warhammer 40,000 است و آثار دیگری همچون بازی Space Marine 3، بازی Boltgun 2 و بازی Dark Heresy نیز در دست توسعه قرار دارند.