استودیو سازنده بازی Ghost of Yōtei با تحول مدیریتی بزرگی مواجه شد
در میان جدیدترین اخبار بازی و به نقل از VGC، برایان فلمینگ، همبنیانگذار و مدیر باسابقه استودیوی Sucker Punch، سازنده بازی Ghost of Tsushima و بازی Ghost of Yotei از سمت خود بهعنوان رئیس استودیو کنارهگیری خواهد کرد. طبق اعلام Sony Interactive Entertainment در روز سهشنبه، از اول ژانویه (۱۱ دی)، دو چهره قدیمی و کلیدی این استودیو یعنی جیسون کانل و آدریان بنتلی بهعنوان رؤسای جدید ساکر پانچ فعالیت خود را آغاز میکنند.
جیسون کانل پیشتر بهعنوان کارگردان خلاق مشترک روی مجموعه Ghost فعالیت داشته و آدریان بنتلی نیز در نقش مدیر فنی، رهبری تیمهای مهندسی و تولید استودیو را بر عهده داشته است. استودیوی ساکر پانچ از سال ۲۰۰۰ بهعنوان یکی از استودیوهای فرستپارتی پلی استیشن شناخته میشود و در کارنامه خود مجموعههای محبوبی مانند Sly Cooper ،inFamous و Ghost of Tsushima را دارد.
فلمینگ اوایل امسال در گفتوگو با VGC، همزمان با نزدیک شدن به سیامین سالگرد تأسیس ساکر پانچ درباره فلسفه کاری این استودیو و تمایل آنها به کوچک ماندن در مقیاس AAA صحبت کرده بود.
او در این گفتوگو توضیح داد: «حقیقت این است که هر کاری که در ادامه انجام بدهیم چه ادامه دادن Ghost باشد یا بازگشت به Sly بیش از هر چیز به تمرکز ما و زمانی که برای پرداخت و تکرار ایدهها لازم داریم بستگی دارد و این یعنی عملاً فقط میتوانیم روی یک پروژه در هر زمان کار کنیم.»
فلمینگ ادامه داد: «اگر در مدیریت همزمان چهار پروژه خوب بودیم، بله، الان یک ریمستر هم داشتیم و میرفتیم سراغ چند پروژه دیگر که قطعاً هم طرفداران دوستشان داشتند. اما ما فقط میتوانیم یک کار انجام دهیم.»
او در پایان این تصمیمگیری را به انتخاب مسیر زندگی تشبیه کرد: «تقریباً هر پنج سال فقط یک انتخاب دارید. این انتخاب مثل انتخاب دانشگاه و رشته تحصیلی است؛ تصمیمی بسیار بزرگ که باید با دقت زیادی دربارهاش فکر کرد.»
کنارهگیری فلمینگ پایانی بر یکی از طولانیترین دورههای مدیریتی در میان استودیوهای پلیاستیشن است، اما با حضور کانل و بنتلی، بهنظر میرسد ساکر پانچ همچنان با همان رویکرد متمرکز و هویت خلاقانه مسیر خود را ادامه خواهد داد.