تنها ۵۰۰ نفر موفق به پایان رساندن بازی Escape from Tarkov شده‌اند

سه‌شنبه 25 آذر 1404 - 22:52
مطالعه 3 دقیقه
پوستر بازی Escape from Tarkov
Escape from Tarkov با فروش میلیونی رکورد می‌زند، اما آمار تکمیل بخش داستانی آن روایتی کاملا متفاوت و غافلگیرکننده دارد.
تبلیغات

با وجود فروش میلیونی بازی Escape from Tarkov پس از انتشار نسخه نهایی، آمارها نشان می‌دهد که کمتر از ۰.۱ درصد از بازیکنان توانسته‌اند از پس چالش‌های طاقت‌فرسای بخش داستانی آن برآیند. به نقل از اینسایدر‌گیمینگ، استودیو Battlestate Games اخیرا آماری جالب‌توجه از وضعیت بازی Escape from Tarkov منتشر کرده است.

طبق این آمار، با وجود استقبال گسترده و فروش بیش از یک میلیون نسخه تنها در ماه اول پس از انتشار نسخه کامل، تنها حدود ۵۰۰ بازیکن در سراسر جهان موفق به اتمام بخش داستانی این بازی شده‌اند؛ آماری که بار دیگر دشواری بی‌رحمانه این اثر را به رخ می‌کشد. پیش از آنکه نسخه ۱.۰ بازی در ماه گذشته منتشر شود، سازندگان بازی هشدارهای جدی درباره سختی بخش داستانی جدید داده بودند.

آن‌ها ادعا می‌کردند که چالش‌های طولانی و دشواری خردکننده این بخش، حتی ماهرترین بازیکنان را نیز به چالش خواهد کشید. اکنون با گذشت یک ماه، اعداد و ارقام نشان می‌دهند که این ادعاها کاملا درست بوده‌اند. در پست اخیر استودیو در شبکه‌های اجتماعی، اعلام شد که علاوه‌بر میلیون‌ها نسخه‌ای که در طول حدود یک دهه فاز دسترسی زودهنگام فروخته شده بود، از زمان عرضه نسخه نهایی نیز یک میلیون نسخه جدید به فروش رفته است.

اگر تنها خریداران نسخه نهایی (یک میلیون نفر) را در نظر بگیریم و ۵۰۰ نفری که بازی را تمام کرده‌اند با آن مقایسه کنیم، نرخ تکمیل بازی عدد بسیار ناچیز ۰.۵ درصد خواهد بود. حال اگر جامعه آماری را گسترش دهیم و فرض کنیم حداقل پنج برابر این تعداد در سال‌های گذشته بازی را خریده‌اند، نرخ تکمیل بازی به کمتر از ۰.۱ درصد سقوط می‌کند. اگرچه استودیوی سازنده هرگز آمار دقیق و شفافی از کل کاربران ارائه نکرده، اما همین تخمین‌ها نیز نشان می‌دهد که به پایان رساندن این بازی تا چه حد دشوار است.

البته باید در نظر داشت که بخش داستانی تنها یک ماه است که در دسترس قرار گرفته است. در تاریخ ۱ دسامبر، استریمری به‌نام Tigz به‌عنوان اولین فرد در جهان موفق به اتمام بازی شد و پس از او ۵۰۰ نفر دیگر به این دستاورد رسیدند. برای بازیکنان عادی و غیرحرفه‌ای، احتمالا ماه‌ها زمان لازم است تا بتوانند بر این چالش غلبه کنند.

طبق اعلام رسمی توییتر بازی، بازیکنان در ماه نخست مجموعا ۱۳۵ میلیون ساعت (معادل ۱۵,۴۱۰ سال) را در منطقه جنگ‌زده نروینسک سپری کرده‌اند. این زمان معادل بیش از ۲۰۰ میلیون بار انجام ماموریت کامل در نقشه Customs است. به مناسبت عبور از مرز یک میلیون فروش پس از عرضه، تیم سازنده کد هدیه ONEMILLIONPLUS را برای تمامی بازیکنان فعال کرده است.

این بازی همواره به عنوان یکی از بی‌رحم‌ترین تجربیات صنعت گیم شناخته می‌شود. چرخه گیم‌پلی بازی به گونه‌ای طراحی شده که روان بازیکن را هدف می‌گیرد؛ بازیکنان باید وارد منطقه عملیاتی شوند، بجنگند و امیدوار باشند که زنده خارج شوند. در این بازی هیچ نقشه‌ای، هیچ نشانگر راهنما و هیچ مکانیک کمکی وجود ندارد. یک گلوله دقیق می‌تواند به همه چیز پایان دهد و تمام تجهیزات و پیشرفت بازیکن را از بین ببرد. همین ساختار واقع‌گرایانه و بی‌رحم است که باعث شده نام Escape from Tarkov با واژه‌هایی مثل سخت‌ترین و استرس‌زا گره بخورد و تنها گروهی بسیار اندک توانایی دیدن تیتراژ پایانی آن را داشته باشند.

نظرات