بازی Divinity دارای مبارزات نوبتی است
به نقل از وبسایت گیمینگبولت، همانقدر که رونمایی استودیوی لاریان از بازی Divinity برای بسیاری از بازیکنان و حتی طرفداران غافلگیرکننده بود، پرسشهای زیادی را نیز بهدنبال داشت. این بازی Divinity: Original Sin 3 نیست و آیا این بهمعنای فاصلهگرفتن استودیو از مبارزات نوبتی است؟ چه زمانی عرضه میشود؟ سون وینک، بنیانگذار و مدیرعامل استودیو در گفتوگو با جیسون شرایر از خبرگزاری بلومبرگ تأیید کرد که این بازی بار دیگر از مبارزات نوبتی بهره خواهد برد.
این شرکت بار دیگر قصد دارد بازی را در قالب دسترسی زودهنگام عرضه کند؛ اما احتمال انتشار آن در سال ۲۰۲۶ بعید توصیف شده است. هرچند جزئیات بیشتر، از جمله داستان، همچنان محرمانه باقی مانده، اما روشن است که هدفگذاری پروژه فراتر از Baldur’s Gate 3 است. وینک میگوید: «فکر میکنم این بار ما کاملا رها شدهایم. این یک نقشآفرینی نوبتی است که هر آنچه پیشتر از ما دیدهاید را در خود دارد؛ اما همهچیز به سطح بعدی ارتقا یافته است.»
استودیو در ابتدا روی پروژهای تازه با همکاری Wizards of the Coast کار میکرد؛ اما با اینکه از نظر مفهومی همه مؤلفههای لازم برای یک بازی واقعا جذاب فراهم بود، دل توسعهدهندگان با آن نبود. بههمین دلیل سال گذشته تمرکز به Divinity منتقل شد. وینک در اینباره میگوید: «Baldur’s Gate 3 بازی خوبی است و به آن افتخار میکنم؛ اما فکر میکنم این یکی بهمراتب بهتر خواهد بود.»
یکی از دلایل این خوشبینی آن است که برخلاف سیستمهای Dungeons and Dragons، لاریان اینبار ناچار به ترجمه یک چارچوب خارجی به قالبی دیگر نیست. او توضیح میدهد: «اینجا داریم سیستمی میسازیم که از پایه برای یک بازی ویدیویی طراحی شده است. فهم آن بسیار سادهتر است.»
اگر اینها کافی نباشند، Divinity روی یک موتور جدید توسعه مییابد. هرچند این گذار با چالشهایی همراه بوده، هدف نهایی کاهش زمان توسعه است. وینک میگوید: «بهنظر من سه تا چهار سال بسیار سالمتر از ۶ سال است.» بااینحال همچنان میتوان انتظار همان داستانگویی شاخص Baldur’s Gate 3 را داشت؛ حوزهای که لاریان در آن در کنار بهبود سیستمهای استریمینگ سرمایهگذاری مضاعف میکند. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با زومجی همراه باشید.