هدف از تریلر بحث‌برانگیز بازی Divinity شوکه کردن مخاطب نبود

سه‌شنبه 25 آذر 1404 - 17:27
مطالعه 2 دقیقه
بازی Divinity
لاریان در دفاع از تریلر خشن Divinity مدعی شد که هدف آن‌ها احترام به درک مخاطب بود و ایجاد شوک نبوده است.
تبلیغات

مدیر انتشارات استودیوی لاریان در واکنش به انتقادها نسبت به خشونت بالای تریلر بازی جدید Divinity، اعلام کرد که هدف آن‌ها نه ایجاد شوک، بلکه احترام به بلوغ فکری و سطح درک مخاطبان بوده است. به نقل از TheGamer، پس از موفقیت چشمگیر بازی Baldur’s Gate 3، هفته گذشته استودیو لاریان از بازی بعدی خود رونمایی کرد. این بازی که Divinity نام دارد، با تریلری معرفی شد که خشونت بی‌پرده و صحنه‌های مشمئزکننده آن، تعجب بسیاری از مخاطبان مراسم گیم اواردز ۲۰۲۵ را برانگیخت.

نمایش اولیه بازی حاوی تصاویری صریح از صحنه‌های تهوع‌آور و زنده سوزانده شدن یک انسان در میان یک مراسم آیینی عجیب بود. شدت خشونت و فضای تاریک تریلر به حدی بود که برخی آن را یکی از آزاردهنده‌ترین رونمایی‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی توصیف کردند؛ موضوعی که بلافاصله موجی از واکنش‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشت.

اکنون که چند روز از آن نمایش جنجالی می‌گذرد، مایکل دوز، مدیر انتشارات لاریان به حواشی ایجاد شده پاسخ داده است. او در واکنش به بحث‌های پیرامون جسارت استودیو در جابه‌جا کردن مرزهای خشونت، توضیح داد که استراتژی لاریان هرگز در تلاش برای شوکه کردن مخاطب نبوده است، بلکه آن‌ها سعی داشته‌اند محتوایی تولید کنند که با قدرت درک و فهم هوادارانشان همخوانی داشته باشد.

دوز در ادامه افزود که در مراحل برنامه‌ریزی بازی، عبارت رفتار با مخاطب همراه با احترام فکری بارها مطرح شده است. به گفته او، لاریان به خوبی می‌داند که هوادارانش توانایی درک و تحسین یک دنیای سه‌بعدی پیچیده و واقع‌گرایانه را دارند.

سخنان مدیران لاریان نشان می‌دهد که این استودیو با آگاهی کامل از اینکه مخاطبانی بزرگسال و بالغ دارد، بازی جدید خود را طراحی کرده است. تریلر بازی نیز به عنوان یک ابزار بازاریابی، با ایجاد بحث‌های گسترده، موفقیت‌آمیز عمل کرده و پیام تغییر لحن بازی را به خوبی منتقل کرده است.

برخلاف آثار حماسی معمول مانند Skyrim یا Final Fantasy که در آن‌ها قهرمانی برای نجات جهان برمی‌خیزد، به‌نظر می‌رسد Divinity مسیری متفاوت را در پیش گرفته است. این بازی دنیایی فانتزی اما تاریک، شوم و تا حدی زننده را به تصویر می‌کشد؛ فضایی که به‌نظر می‌رسد دقیقاً همان تجربه‌ای است که طرفداران لاریان پس از Baldur's Gate 3 از این استودیو انتظار دارند.

نظرات