ریمیک توم ریدر از سختی بیرحمانه فاصله میگیرد
استودیو کریستال داینامیکس ریمیک نسخه اول توم ریدر با نام Tomb Raider: Legacy of Atlantis را در گیم اواردز ۲۰۲۵ معرفی کرد. اکنون این توسعهدهنده توضیح داده است که این نسخه بازیکنها را مثل بازیهای کلاسیک با مرگهای ناگهانی و اعصابخُردکن غافلگیر نخواهد کرد.
ویل کرسلیک، توسعهدهنده کریستال داینامیکس، در جلسهای با رسانهها توضیح داد که تیم مشغول بررسی دوباره نحوه طراحی چالشها است: «بخشی از بازآفرینی درست یک بازی هماهنگ ساختن ویژگیهایش با سلیقه بازیکنهای امروزی است.» این یعنی پازلها، مبارزات و پلتفرمینگ مرگبار همچنان حضور دارند، اما دیگر مثل نسخه اصلی هر اشتباه کوچکی به یک مرگ آنی ختم نمیشود.
ویل کرسلِیک تأکید کرد که هویت توم ریدر دستنخورده باقی میماند: «توپهای غولپیکر، تلهها و چیزهایی که از یک Tomb Raider انتظار دارید، همه در بازی حضور دارند.» رسانه TheGamer گزارش داد که لارا کرافت هنوز باید با تلهها، دایناسورها و موجودات خطرناک دستوپنجه نرم کند، اما این تجربه اینبار با سیستم ذخیرهسازی خودکار و طراحی بهتر کمتر آزاردهنده خواهد بود.
نسخههای اولیه Tomb Raider بهخاطر سختی بیرحمانهشان مشهور بودند. از پرشهای میلیمتری گرفته تا برخوردهای تصادفی با پلیگانها، همهچیز میتوانست به یک مرگ ناگهانی ختم شود. ریمیک تازه تلاش میکند همان حس خطر را حفظ کند، اما بدون اینکه بازیکن را از تجربه بازی منصرف کند.
بازی Tomb Raider: Legacy of Atlantis در سال ۲۰۲۶ دردسترس کاربران پلتفرمهای پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس و کامپیوتر قرار میگیرد.