بازی جدید کالاف دیوتی کپی Modern Warfare 2 خواهد بود؟

یک‌شنبه 23 آذر 1404 - 19:48
مطالعه 2 دقیقه
کاپیتان پرایس، گوست، آلخاندرو و سوپ مک‌تاویش در بازی Call of Duty: Modern Warfare 2
شایعات جدید از نسخه ۲۰۲۶ بازی Call of Duty خبر از بازگشت بحث‌برانگیزترین ویژگی‌های Modern Warfare II می‌دهند.
تبلیغات

در میان جدیدترین اخبار بازی و به نقل از اینسایدرگیمینگ،‌ طبق شایعات منتشرشده، بازی Call of Duty: Modern Warfare 4 که قرار است در سال ۲۰۲۶ عرضه شود، ظاهراً بخش عمده‌ای از بخش چندنفره خود را تقریباً به‌طور کامل از نسخه ریبوت بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 که در سال ۲۰۲۲ عرضه شد کپی کرده است؛ موضوعی که با بازگشت یکی از بحث‌برانگیزترین ویژگی‌ها یعنی لرزش بصری شدید سلاح‌ها همراه خواهد بود.

اگرچه ریبوت بازی Call of Duty: Modern Warfare 2 از نظر فروش موفقیت بزرگی برای اکتیویژن محسوب می‌شد، اما از لحاظ تجربه‌ی گیم‌پلی به‌ویژه در بخش چندنفره، خاطره‌انگیزترین نسخه‌ی سری نبود. بسیاری از بازیکنان نسبت به طراحی بخش چندنفره و برخی سیستم‌های آن انتقاد داشتند؛ انتقادهایی که حالا ممکن است در بازی Call of Duty: Modern Warfare 4 دوباره تکرار شوند.

لیکری خوش‌سابقه با نام TheGhostOfHope امروز اطلاعات مهمی درباره‌ی بازی Call of Duty سال ۲۰۲۶ منتشر کرد؛ عنوانی که فعلاً با نام Modern Warfare 4 شناخته می‌شود. مهم‌ترین بخش این افشاگری، توصیف وضعیت فعلی بخش چندنفره بازی است: «مولتی‌پلیر Modern Warfare 4 در وضعیت فعلی، عملاً یک کپی کامل از Modern Warfare II است؛ با این تفاوت که سیستم شارژ پرک‌ها حذف شده و جریمه‌های ADS و اسلاید کمتر شده‌اند.»

این‌که «کپی کامل» دقیقاً تا چه حد گسترده است هنوز مشخص نیست، اما طبق این گزارش، سیستم Platforms و Receivers احتمالاً بازمی‌گردد؛ سیستمی که بازیکنان را مجبور می‌کرد برای باز کردن سلاح‌ها و اتچمنت‌های خاص، بین کلاس‌های مختلف جابه‌جا شوند. این ساختار پیچیده، در زمان MW2 یکی از بحث‌برانگیزترین و نامحبوب‌ترین مکانیک‌ها بود و بسیاری آن را ناسازگار با ماهیت کژوال سری Call of Duty می‌دانستند.

در پاسخ به یکی از کاربران که پرسیده بود: «پس یعنی Ninja نداریم و نقطه‌های قرمز روی مینی‌مپ هم نیست؟ خیلی هم عالی.» Hope خیلی کوتاه جواب داد: «نه این دقیقاً MWII نسخه ۲.۰ است.» افشاگری‌ها به همین‌جا ختم نشد. Hope در ادامه درباره‌ی یکی از ویژگی‌های کلیدی بخش چندنفره بازی Call of Duty: Modern Warfare 4 توضیح داد: «مقدار زیادی Visual Recoil روی سلاح‌ها در Modern Warfare 4 وجود دارد؛ دقیقاً مثل Modern Warfare II. همان‌طور که گفتم، بازی تقریباً یک کپی کامل است، به‌جز چند تغییر جزئی.»

این موضوع برای بسیاری از طرفداران نگران‌کننده است، چرا که لرزش بصری شدید سلاح‌ها یکی از اصلی‌ترین دلایل نارضایتی بازیکنان در MW2 محسوب می‌شد و مستقیماً روی دقت تیراندازی و لذت گیم‌پلی تأثیر منفی می‌گذاشت.

پس از عملکرد نسبتاً ضعیف بازی Call of Duty: Black Ops 7 از نظر درآمد و تعداد بازیکن، اکتیویژن بیش از هر زمان دیگری به یک موفقیت بزرگ در Call of Duty 2026 نیاز دارد. با‌این‌حال واکنش اولیه‌ی جامعه‌ی طرفداران نسبت به گزارش‌های TheGhostOfHope چندان مثبت نیست. نکته‌ی مهم‌تر این‌که Modern Warfare 4 احتمالاً در بازه‌ای نزدیک به عرضه‌ی GTA 6 منتشر خواهد شد؛ رقابتی که می‌تواند فشار مضاعفی روی اکتیویژن وارد کند.

نظرات