بازی Star Wars: Fate of the Old Republic ارتباطی با آثار کلاسیک جنگ ستارگان دارد؟

جمعه 21 آذر 1404 - 19:12
مطالعه 3 دقیقه
تماشا آتش در بازی Star Wars: Fate of the Old Republic
به‌تازگی اطلاعات بیشتری از بازی Star Wars: Fate of the Old Republic و ارتباط آن با بازی‌های کلاسیک جنگ ستارگان منتشر شده است.
تبلیغات

در میان جدیدترین اخبار بازی و به نقل از GamingBolt، با اینکه بازی Star Wars: Fate of the Old Republic که اخیراً معرفی شده، از نظر حال‌وهوا و حتی شباهت اسمی ممکن است ذهن برخی طرفداران را به Star Wars: Knights of the Old Republic ببرد؛ خصوصاً با‌توجه‌به اینکه کارگردان نسخه کلاسیک KOTOR اکنون مدیرعامل استودیوی سازنده‌ی بازی جدید است، اما این اثر هیچ‌گونه دنباله‌ای برای آن بازی نخواهد بود.

داگلاس رایلی‌، معاون و مدیرعامل لوکاس‌فیلم گیمز در گفت‌وگویی با وب‌سایت رسمی Star Wars تأکید کرده که بازی Star Wars: Fate of the Old Republic بیشتر یک نامه‌ی عاشقانه به آن بازی کلاسیک است. رایلی که سابقه‌ی کار روی آثار متعددی از دنیای جنگ ستارگان از جمله بازی Star Wars: The Old Republic را دارد، توضیح می‌دهد:

«این بازی درباره‌ی احترام گذاشتن به همان میراث است؛ با ساختن اثری در همان سنت یک نقش‌آفرینی سینمایی، عمیق و انتخاب‌محور.» او همچنین اشاره می‌کند که Fate of the Old Republic توسط افرادی ساخته می‌شود که از همان ابتدا بخشی از شکل‌گیری آن میراث بوده‌اند. از سوی دیگر کیسی هادسن، کارگردان سابق KOTOR و مدیرعامل Arcanaut Studios هم درباره‌ی بازگشت به ساخت یک بازی در دنیای Star Wars پس از دو دهه صحبت کرده است.

پخش از رسانه

او می‌گوید ساخت چنین پروژه‌ای «تعهدی عظیم» می‌طلبد و زمان زیادی طول کشیده تا شرایط برای شروع یک نقش‌آفرینی بزرگ از این مجموعه مهیا شود. اما دلیل اینکه Fate of the Old Republic دنباله‌ی مستقیم KOTOR نیست، به تغییرات گسترده‌ی کانن جدید جنگ ستارگان بازمی‌گردد؛ جایی که دیزنی تمام داستان‌ها و پیش‌زمینه‌های قبلی را به‌جز آنچه در فیلم‌ها دیده شده است کنار گذاشت و دوباره شروع کرد.

از آن زمان مجموعه‌ای تازه از فیلم‌ها، سریال‌ها، کتاب‌ها و کمیک‌ها، خط زمانی جدیدی را شکل داده‌اند. بنابراین بازی Star Wars: Fate of the Old Republic نیز بیشتر از این لور جدید الهام می‌گیرد. هادسن می‌گوید:

«وقتی KOTOR را ساختیم، هدف‌مان ارائه‌ی یک تجربه‌ی تعریف‌کننده از جنگ ستارگان بود. ماجراجویی‌ای که شامل تمام چیزهایی بود که به‌عنوان طرفدار همیشه رؤیایش را داشتیم. حالا ۲۵ سال پس از شروع آن پروژه، جاه‌طلبی‌مان همان‌قدر بزرگ است. Fate of the Old Republic فرصتی است برای ارائه‌ی یک دیدگاه معاصر از یک تجربه‌ی شاخص جنگ ستارگان با استفاده از تکنولوژی روز، طراحی مدرن و داستانی کاملاً جدید که دوباره همان ترکیب آزادی عمل و غرق‌شدن در جهان Star Wars را ارائه می‌کند.»

درباره‌ی اینکه چطور Arcanaut Studios مسئول ساخت این بازی شد، هادسن توضیح می‌دهد که طی ۲۰ سال گذشته همواره با لوکاس‌فیلم در ارتباط بوده است و همین باعث شده وقتی زمان آغاز پروژه‌ی جدید فرا رسیده است، گفتگوها به‌راحتی پیش برود. او می‌گوید:

«هدف ما ساختن همان نوع بازی‌هایی است که عاشق‌شان هستم: ماجراجویی‌های احساسی، سینمایی، مبتنی‌بر انتخاب و با جهان‌سازی کاملاً غوطه‌ورکننده. گفتگوهای ما با Lucasfilm Games به یک فرصت فوق‌العاده منجر شد تا دوباره به دنیای Star Wars بازگردیم؛ و هنوز هم باورمان نمی‌شود روی چنین پروژه‌ی خاصی کار می‌کنیم.»

بازی Star Wars: Fate of the Old Republic در جریان The Game Awards 2025 با یک تیزر معرفی شد. تاریخ انتشار بازی هنوز مشخص نیست.

نظرات