بازی جدید خالق Doom با تغییرات گسترده از کنسلی نجات پیدا کرد
در میان جدیدترین اخبار بازی و به نقل از GamingBolt، بهنظر میرسد پروژهای که در استودیوی Romero Games متعلق به جان رومرو، یکی از خالقین بازی Doom در دست ساخت بود، نجات پیدا کرده است. طبق گزارش یوروگیمر از گفتوگوی رومرو در رویداد Salón del Videojuego de Madrid، او تأیید کرده است که پروژه دوباره احیا شده؛ هرچند با تغییرات اساسی بازی مواجه خواهد شد.
رومرو در این نشست توضیح داد که پروژه «تقریباً بهطور کامل بازطراحی شده است» و هرچند ممکن است دیگر شباهت زیادی به نسخه اولیه نداشته باشد، اما «بخش زیادی از عناصر» نسخه قبلی همچنان در آن حضور دارند. او گفت که تیم توسعه هم کار را از صفر شروع نکرده و تلاش کرده است بخشهایی از پروژه قدیمی را بررسی کند تا ببیند چگونه میتوان آنها را در نسخه جدید جای داد.
او توضیح داد: «ما از نقطه صفر شروع نکردیم. میتوانیم قسمتهایی را جدا کنیم و در یک بازی مستقل کاملاً جدید قرار دهیم. چیزهای زیادی داریم که میتوانیم وارد بازی کنیم. طراحی کاملاً متفاوت شده، اما تیم نسبت به این طراحی جدید خیلی هیجانزده است.»
رومرو همچنین اشاره کرد که مقیاس بازی تغییر کرده و بازطراحی باعث شده است بازی «خیلی کوچکتر» از نسخه اصلی باشد. به گفته او، روند ساخت بازی اکنون برای تیم بسیار لذتبخشتر است، چون اعضای مختلف استودیو فرصت دارند مستقیماً روی کد، طراحی و بخشهایی کار کنند که قبلاً خودشان امکان انجامش را نداشتند: «افرادی که روی پروژه کار میکنند، همگی مدیران بخشهای مختلف هستند و قبلاً فرصت نداشتند شخصاً روی کدنویسی یا طراحی دست بگذارند، اما حالا میتوانیم این کار را انجام دهیم.»
او ادامه داد: «میتوانیم کاری را انجام دهیم که واقعاً در آن خوب هستیم و این همان دلیلی است که تیمهای کوچک را عالی میکند.» هرچند رومرو جزئیات مشخصی از بازی ارائه نداد، اما تأیید کرد که پروژه یک شوتر خواهد بود. او یک مقایسه جالب هم مطرح کرد و گفت تجربه بازی «برای بازیکنان تازگی خواهد داشت، مثل تجربهای که الدن رینگ ارائه میداد.» به گفته او: «Elden Ring یک دنیای عجیب و متفاوت بود؛ پر از لحظاتی که میگفتی این چیه؟ ما دقیقاً دنبال همین حس در بازی خودمان هستیم.»
پیشتر در ماه جولای، برندا رومرو، مدیرعامل Romero Games اعلام کرده بود که پروژه لغو شده است. هرچند او در آن زمان نگفت بازی دقیقاً چه بوده است، اما تأکید کرد روند توسعهاش خوب پیش میرفته و موفق شده بود تمام هدفگذاریهای تعیینشده از سوی ناشر را پشتسر بگذارد. بااینحال استودیو اعلام کرد بسته نخواهد شد.
در بیانیه استودیو آمده بود: «میخواهیم درباره گزارشهای اخیر پیرامون وضعیت Romero Games شفافسازی کنیم. برخی از این گزارشها نادرست بودهاند و لازم است واقعیت را روشن کنیم. منابع مالی پروژه ما قطع شد و بازی لغو شد. به دلیل توافقنامههای محرمانگی، نمیتوانیم هویت ناشر را فاش کنیم؛ هرچند برخی ممکن است براساس اطلاعات عمومی حدسهایی بزنند. در نتیجه، اکنون باید کل ساختار نیروی انسانی استودیو را بازنگری کنیم.»