آماری شگفتانگیز از Baldur's Gate 3 که حتی سازندگان بازی را غافلگیر کرد
در میان جدیدترین اخبار بازی و به نقل از گیمزرادار، بهتازگی یکی از بازیکنان بازی Baldur’s Gate 3 با جمعآوری دادهها و انجام محاسبات، متوجه شده این نقشآفرینی عظیم استودیو لاریان بیش از ۲۳۶ ساعت دیالوگ ضبط شده دارد. رقمی که آنقدر بزرگ است که حتی اعضای تیم توسعه هم از آن بیخبر بودند و مانند بازیکنان شگفتزده شدند.
اسون وینکه، مدیرعامل لاریان و کارگردان بازی Baldur’s Gate 3 در واکنش به این آمار در شبکهی اجتماعی ایکس نوشت: «ما واقعاً در حال شمارش نبودیم و فکر میکنم این برایمان بهتر بود.»
باتوجهبه وسعت پروژه، این واکنش کاملاً قابل درک است. وقتی با دنیایی روبهرو هستید که صدها ساعت گیمپلی، شاخههای داستانی متعدد و انتخابهای گستردهی بازیکن را در بر میگیرد، دانستن اعداد دقیق ممکن است فشار روانی بیشتری ایجاد کند یا باعث شود تیم بیش از حد درگیر ابعاد غیرضروری پروژه شود.
در بازی Baldur’s Gate 3 چند شخصیت وجود دارد که حجم دیالوگهایشان به حدود ۱۵ ساعت میرسد. این مقدار به معنای فیلمنامهنویسی سنگین، بازنویسیهای متعدد، برنامهریزی طولانی برای جلسات ضبط و هماهنگی گسترده با بازیگران است. طبیعی است که کارگردان ترجیح دهد بهجای درگیرشدن با اعداد، تمرکزش روی روایت، نقشها و جریان انتخابهای بازیکن باقی بماند.
جنیفر انگلیش، صداپیشهی شدوهارت نیز پیشتر گفته بود اگر در سالهای ابتدایی فعالیتش در چنین پروژهای حضور پیدا میکرد، احتمالاً نمیتوانست از پس آن برآید، زیرا حجم کار بسیار سنگین و پیچیده است. در نهایت انتشار این آمار نشان میدهد ساخت Baldur’s Gate 3 چقدر کاری عظیم، زمانبر و چندلایه بوده است. اثری که نهتنها در سالهای اخیر استانداردهای جدیدی برای نقشآفرینیها تعریف کرده، بلکه بدون شک تا سالها مورد اشاره، تحلیل و تجربهی دوباره قرار میگیرد.