جرقه انتشار انحصاری‌های ایکس باکس برای پلی استیشن چه زمانی زده شد؟

سه‌شنبه 18 آذر 1404 - 12:56
مطالعه 3 دقیقه
فرود هواپیمای غول‌پیکر در بازی Microsoft Flight Simulator 2024
به گفته رئیس Microsoft Flight Simulator، ایده‌ی عرضه این بازی برای پلی‌ استیشن ۵ به موج انتشار انحصاری‌های ایکس باکس برای پلتفرم رقیب تبدیل شد.
تبلیغات

در تازه‌ترین اخبار بازی و به نقل از رسانه VGC، یورگ نیومن که مدیریت و ریاست مجموعه Microsoft Flight Simulator ایکس باکس را برعهده دارد، در مصاحبه جدید خود تایید کرد که ایده اولیه انتشار این بازی برای پلی استیشن ۵ را شخصا مطرح کرده است؛ زیرا اعتقاد داشت که عرضه این بازی برای پلی استیشن ۵، به عنوان محرکی قدرتمند و موثر جهت تسهیل عرضه سایر انحصاری‌های ایکس باکس روی پلتفرم پلی استیشن عمل خواهد کرد. به گفته نیومن، این ایده بعد از اقدام سازندگان جهت کاهش حجم بازی بعدی مجموعه صورت گرفت؛ زیرا امکان پورت آن برای سایر پلتفرم‌ها را بسیار راحت کرد. با این حال مایکروسافت در ابتدا مخالف این ایده بود.

نیومن خاطرنشان کرد: «در واقع، این ایده‌ی من بود. ما بازی Microsoft Flight Simulator 2020 را ابتدا در اوت ۲۰۲۰ برای کامپیوتر منتشر کردیم و سال بعد آن را برای ایکس باکس در دسترس قرار دادیم. از طریق این کار، ما میلیون‌ها طرفدار جدید کنسولی پیدا کردیم که هرگز این شبیه‌ساز پرواز را تجربه نکرده بودند؛ زیرا کاربر کامپیوتر نبودند. بسیاری از آن‌ها لذت بردند و همچنان در جامعه مخاطبین بازی حضور دارند.

در سال ۲۰۲۰ وقتی بازی را برای دانلود منتشر کردیم، به ۱۲۰ گیگابایت فضا نیاز داشت. وقتی در سال ۲۰۲۳ بودیم، به حجم کل بازی پس از به‌روزرسانی‌ها نگاه کردم و حدود ۳۰۰ گیگابایت بود. بعد به نقشه راه محتوای آینده دقت کردم و فهمیدم که آنقدر چیزهای جدیدی در برنامه داریم که حجم بازی را از یک ترابایت بیشتر خواهند کرد. در آن زمان بود که تصمیم به اقدام گرفتم و ایده ساخت Microsoft Flight Simulator 2024 شکل گرفت.

ما تصمیم گرفتیم تا این بازی را به شکل یک پروژه ابری کوچک بسازیم. بازی ما الان ۸ گیگابایت حجم دارد و به جای اینکه همه محتوای آن را روی هارد دیسک بازیکن قرار دهیم و حجم دانلود را زیاد کنیم، همه چیز را در فضای ابری قرار می‌دهیم و پردازش می‌کنیم. این باعث شد که بتوانیم بازی را روی پلتفرم‌های دیگر عرضه کنیم. من تقریبا دو سال و نیم پیش پیشنهاد انتشار بازی برای پلی استیشن را دادم. احتمالاً این پیشنهاد کمی زودتر از موعد مقرر بود؛ زیرا در آن زمان پاسخ منفی شنیدم.»

نیومن توضیح داد پس از اینکه ایکس‌ باکس مخالفت خود با عرضه Microsoft Flight Simulator برای پلی استیشن ۵ را اعلام کرد، شخصی از شرکت سونی با او تماس گرفت و درخواست پورت این بازی را مطرح کرد. نیومن معتقد است که این تماس اولیه در نهایت منجر به تصمیم مایکروسافت برای انتشار انحصاری‌های متعدد ایکس‌ باکس برای پلی‌ استیشن شد.

رئیس Microsoft Flight Simulator افزود: «کسی از سونی که با این مجموعه خاطره‌های زیادی داشت، فکر می‌کرد که عرضه آن برای پلی استیشن یک ایده عالی است. آن‌ها فعالانه با رئیس ما تماس گرفتند تا اینکه یک روز به سمت آمد و گفت: "هی، یادت هست که یک سال پیش در مورد موضوع پلی‌ استیشن صحبت کردیم؟ سونی هم به این موضوع علاقه‌مند است." فکر می‌کنم که این تماس باعث شد تا موج عظیمی از انحصاری‌های ایکس باکس راهی پلی استیشن شوند.»

نسخه پلی استیشن ۵ بازی Microsoft Flight Simulator 2024 به تازگی منتشر شده است. همچنین پشتیبانی از پلی‌استیشن وی‌آر ۲ در سال ۲۰۲۶ از طریق یک به‌روزرسانی رایگان در اختیار کاربران پلتفرم جدید قرار می‌گیرد. به گفته سازنده، این پورت همزمان با نسخه‌های کامپیوتر و ایکس باکس از جدیدترین به‌روزرسانی‌ها و پشتیبانی‌ها برخوردار خواهد بود. در ادامه نیز می‌توانید نگاهی به بهترین بازی های ps5 داشته باشید.

نظرات