کوجیما مطمئن نیست بازی ترسناک OD موفق شود

دوشنبه 17 آذر 1404 - 18:48
مطالعه 3 دقیقه
گرفته شدن سر سوفیا لیلیس در بازی OD
هیدئو کوجیما درباره OD و Physint، دو بازی آینده‌اش جزئیات بیشتری مطرح کرده است.
تبلیغات

در میان جدیدترین اخبار بازی و به نقل از VGC، هیدئو کوجیما در گفت‌وگویی جدید با Ananweb، درباره بازی ترسناک OD و بازی اکشن جاسوسی Physint، دو پروژه‌ی بزرگ در دست ساخت خود صحبت‌های تازه‌ای ارائه داده است.

این مصاحبه پس از رویداد Life Beyond the Strand انجام شد؛ رویدادی که سپتامبر گذشته به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس Kojima Productions برگزار شد و کوجیما طی آن اطلاعات جدیدی از OD (با همکاری ایکس‌ باکس) و Physint (با همکاری پلی‌ استیشن) منتشر کرد. در بخش مربوط به بازی OD که یک آنتولوژی ترسناک است کوجیما تأیید می‌کند که بازی تجربه‌ای کاملاً بی‌سابقه خواهد بود و حتی خودش هنوز مطمئن نیست نتیجه نهایی جواب بدهد.

او در این‌باره گفت: «فعلاً نمی‌توانم دقیق بگویم بازی چیست و حتی نمی‌دانم در نهایت جواب می‌دهد یا نه. ما قبل‌تر بازی‌های مخفی‌کاری و بازی‌های تحویل بسته ساختیم که تجربه‌ای تازه بودند، اما از نظر سیستم‌، شباهت‌هایی به بازی‌های دیگر داشتند. این بار سعی داریم مدل ارائه سرویس را از پایه تغییر بدهیم و همین کار را بسیار چالش‌برانگیز می‌کند.»

کوجیما می‌گوید تریلر منتشرشده پر از سرنخ است: «تریلر را پر از اشاره و نکته کرده‌ایم. اگر درباره‌اش فکر کنید، شاید بتوانید بعضی چیزها را حدس بزنید.»

کوجیما سپس به سراغ Physint رفت؛ بازی اکشن جاسوسی جدیدی که برای پلی‌ استیشن ساخته می‌شود و با شوخی گفت ساخت چنین ژانری برایش آن‌قدر آشنا است که «می‌تواند در خواب هم آن را بسازد». او در توضیح این موضوع گفت: «مثلاً یک سرباز نفوذ می‌کند، توسط دشمن دیده می‌شود، حمله می‌کنند و باید یکی‌یکی آن‌ها را از میان بردارد. هرطور هم که این سناریو پیش برود، سرگرم‌کننده است و ساختنش راحت است.»

اما کوجیما تأکید می‌کند تیم او قصد ندارد به فرمول‌های تکراری تکیه کند: «ما تلاش می‌کنیم علیه همین کلیشه‌ها بجنگیم. بازی جدید قرار است گیمپلی و گیمیک‌های تازه‌ای داشته باشد و همچنین می‌خواهیم مرز بین فیلم و بازی را بشکنیم. قصد دارم نه فقط با بازیگران سینما، بلکه با عوامل پشت‌صحنه سینما هم کار کنم. البته هنوز نمی‌دانم نتیجه چه خواهد شد.»

او اضافه می‌کند که سرعت تغییرات جهان واقعی برایش یک چالش است: «زمانه خیلی سریع تغییر می‌کند. ممکن است موضوعاتی که می‌خواهم در بازی مطرح کنم، قبل از انتشار بازی در دنیای واقعی اتفاق بیفتند.» کوجیما اولین بار سال گذشته Physint را معرفی کرد؛ عنوانی که از آن به‌عنوان یک IP کاملاً جدید و یک بازی جاسوسی اکشن نسل بعدی یاد شده است. او اخیراً گفته ساخت بازی ممکن است پنج تا ۶ سال زمان ببرد.

نظرات