داستان بازی Assassin’s Creed Shadows تنها یک شروع تازه است
در میان جدیدترین اخبار بازی و به نقل از گیمزرادار، بازی Assassin’s Creed Shadows تمام گرههایی را که در طول داستان ایجاد میکند نمیبندد، اما نیازی نیست نگران نبود جمعبندی باشید. یکی از توسعهدهندگان ارشد این اثر جهانباز توضیح داده که هاب انیموس در این بازی نقشآفرینی قرار است پیوندی میان Shadows و آیندهی مجموعه ایجاد کند.
برای یادآوری سریع هاب انیموس در بازی Assassin’s Creed Shadows در حکم یک منوی مرکزی ظاهر میشد که خلاصهای از برخی نسخههای پیشین مجموعه را ارائه میداد و امکان اجرای مستقیم آنها را فراهم میکرد. این بخش همچنین شامل قسمتهایی برای پروژهها (در عمل مشابه بتل پس)، اکسچنج (فروشگاه درونبرنامهای) و مهمتر از همه ولت بود؛ بخشی که وقایع ادامهدار خط داستانی دنیای مدرن را مرور میکرد.
اطلاع داریم که هاب انیموس صرفا ویژگی اختصاصی بازی Assassin’s Creed Shadows نیست و قرار است در نسخههای آیندهی Assassin’s Creed نیز حضور داشته باشد. بنابراین سؤال اصلی این است که این ابزار جدید چه معنایی برای روایت کلی مجموعه خواهد داشت. سایمون لمی-کونتوا، دستیار کارگردان بازی Assassin’s Creed Shadows در گفتوگو با GamesRadar+ تأکید کرد این سیستم «عنصری است که در گذر زمان ادامه خواهد داشت».
او دربارهی جزئیات بیشتر توضیح نداد و فقط اشاره کرد که «مقدماتی که در Shadows شکل گرفته باید در پروژههای دیگر هم ادامه پیدا کند، رشد کند و پیش برود. نمیتوانم چیز بیشتری بگویم، اما اگر Shadows را یک بخش بدانیم و هاب انیموس را بخشی دیگر، هاب انیموس قرار است ناظر نسخههای آینده هم باشد. این ویژگی فقط مخصوص Shadows نیست.»
حال این پرسش مطرح میشود که آیا هاب انیموس جایگزین بخش اکشن دنیای مدرن خواهد شد؟ آیا دوباره شخصیتی مانند لیلا یا دزموند را خواهیم دید که بیرون از انیموس داستان را پیش میبرند؟ یا این سازوکار در واقع تلاش یوبیسافت برای تبدیل تجربهی تکنفره به نوعی لایو سرویس است؟ پاسخ روشن احتمالاً با عرضه بازی Assassin’s Creed Hexe و نسخههای بعدی مشخص میشود.