پارکور در بازی های آینده Assassin’s Creed دوباره مهم خواهند شد

یک‌شنبه 16 آذر 1404 - 16:32
مطالعه 2 دقیقه
مبارزه بسیم در بسته‌الحاقی Valley of Memory بازی Assassin’s Creed Mirage
یوبیسافت سرانجام به انتقادها درباره پارکور Assassin’s Creed Shadows واکنش نشان داد و وعده تحولی بزرگ در آینده این مجموعه را داد.
تبلیغات

در میان جدیدترین اخبار بازی و به نقل از Tech4Gamers، بازی Assassin’s Creed Shadows پیش از انتشار با موجی از حواشی مواجه شد، اما حتی کسانی که از بازی خوششان آمد نیز از خشک و محدود بودن پارکور انتقاد می‌کردند. با وجود بهبودهای ارائه‌شده در به‌روزرسانی‌ها، به‌وضوح بخشی از آسیب وارد شده است. اکنون استودیوی یوبیسافت کبک و کارگردان مشترک بازی Assassin’s Creed Shadows نیز تأیید می‌کنند که بازی در زمینه‌ی پارکور نتوانسته انتظارات را برآورده کند.

او تأکید کرده است یوبیسافت از زمانی که مجموعه وارد فاز نقش‌آفرینی شد، دیگر پارکور را به‌عنوان یک مکانیک کلیدی در اولویت قرار نداده بود. یوبیسافت پس از مشاهده‌ی نارضایتی بازیکنان نسبت به جهت‌گیری جدید مکانیک‌های حرکتی، می‌خواهد بار دیگر پارکور را به یکی از اولویت‌های اصلی قسمت‌های بعدی Assassin’s Creed تبدیل کند.

سایمون لمی-کونتوا در گفت‌وگو با GamesRadar توضیح داده است که این ضعف را پذیرفته و قصد دارد در نسخه‌های آینده، پارکور را به‌عنوان «ستونی مستقل» در طراحی بازی در نظر بگیرد. به‌گفته‌ی او، از آن‌جا که نسخه‌های جهان‌باز اخیر این مجموعه عمق عمودی و نیاز مداوم به حرکت روان نداشتند، تمرکز روی پارکور کاهش یافته بود. با‌این‌حال حرکت خشک و کم‌انعطاف هرگز با انتظارات طرفداران این سری سازگار نبوده است.

او می‌گوید: «می‌خواهیم در نسخه‌های آینده به پارکور توجه بیشتری کنیم و آن را به‌عنوان یک ستون مستقل در نظر بگیریم.»

با این‌که بازی Assassin’s Creed Shadows و بازی Assassin’s Creed Mirage پس از انتشار بهبودهای چشم‌گیری در زمینه‌ی پارکور دریافت کردند، اهمیت این ویژگی اکنون به‌صورت داخلی نیز به تیم‌های مختلف Assassin’s Creed منتقل شده است تا در پروژه‌های آتی مورد توجه جدی قرار بگیرد. به‌گفته او: «سعی کردیم این موضوع را پس از انتشار Shadows اصلاح کنیم و درون تیم‌ها این پیام را جا بیندازیم که پارکور اهمیت دارد. باید واقعا پارکور را دوباره تقویت کنیم.»

بنابراین می‌توان انتظار داشت بازی‌های بعدی از جمله باز Assassin’s Creed Jade و بازی Assassin’s Creed Hexe و حتی ریمیک شایعه‌شده‌ بازی Assassin’s Creed Black Flag، پارکوری طبیعی‌تر، روان‌تر و نزدیک‌تر به دوران اوج این مجموعه ارائه دهند.

از سوی دیگر، نخستین بسته‌ی الحاقی Assassin’s Creed Shadows با استقبال ضعیفی روبه‌رو شد و همین امر باعث شد یوبیسافت برنامه‌های خود برای DLC دوم را به‌طور کامل لغو کند. علاوه‌بر‌این، بازی به‌دلیل همکاری غیرمنتظره با انیمه Attack on Titan که یکی از بهترین انیمه های سریالی است، نیز مورد انتقاد قرار گرفت.

نظرات