بازی Clockwork Revolution پیچیدهترین ساخته برایان فارگو خواهد بود
اگرچه چاد مور، کارگردان بازی و برایان فارگو، رئیس استودیو inXile Entertainment در جریان رویداد اخیر «PC Gaming Show: Most Wanted» تریلر جدیدی از بازی به نمایش نگذاشتند، اما این دو نفر روی صحنه حاضر شدند تا درباره این اثر نقشآفرینی مورد انتظار صحبت کنند. به نقل از رسانه گیمینگ بولت، فارگو تا آنجا پیش رفت که این بازی را پیچیدهترین اثری نامید که تاکنون ساخته است؛ ادعایی که با توجه به سابقه کاری درخشان او در ساخت بازیهای نقشآفرینی پیچیده، بسیار قابل توجه است.
فارگو پیش از این در شرکت Interplay فعالیت داشته و روی طیف وسیعی از بازیهای نقشآفرینی کلاسیک مانند نسخه سال ۱۹۸۵ بازی The Bard’s Tale و همچنین آثار تحسینشدهای نظیر Wasteland و حتی قسمتهای اول و دوم Fallout کار کرده است. این واقعیت که فارگو میگوید «میتوانم به شما بگویم این پیچیدهترین بازی است که تا به حال روی آن کار کردهام»، انتظارات را برای بازی Clockwork Revolution بسیار بالا میبرد. او خاطرنشان کرد که این پیچیدگی از موارد متعددی نشأت میگیرد؛ از سیستم خلق شخصیت گرفته تا واکنشگرایی داستان و حتی خود جهان بازی.
فارگو در این باره گفت: «میان خلق شخصیتی که واقعاً اهمیت دارد، واکنشگرایی محیط و اگر تریلر را دیده باشید، طنز تاریک و فضای خشن بازی که خودنمایی میکند، [این پیچیدگی احساس میشود]. و تازه فکر کنید که ما فقط بخش کوچکی از جهان، مکانیکها و شخصیتهای دیوانهواری را که قرار است با آن مواجه شوید، نشان دادهایم.»
پخش از رسانه
مور در ادامه صحبتهای خود توضیح داد که بازی Clockwork Revolution در مقایسه با سایر عناوین، بهمراتب واکنشگراتر خواهد بود و این ویژگی عمدتا به دلیل ماهیت پویای بازی است. او اشاره کرد که این موضوع کار استودیو را دشوارتر کرده است، زیرا این اثر به بازیکنان اجازه میدهد به گذشته سفر کنند و تاریخ را تغییر دهند که در نتیجه آن، با پیامدهای کاملاً جدیدی در آینده مواجه خواهند شد.
مور در این خصوص گفت: «ما با ارتقای سطح واکنشگرایی بصری به مرحلهای کاملاً جدید، کار را برای خودمان بسیار پیچیدهتر کردهایم؛ به این صورت که به بازیکنان اجازه میدهیم به گذشته بروند و تاریخ را از طریق انتخابهای خود در بازی بازنویسی کنند.»
نمونهای از این پیچیدگی پیشتر در ماه ژوئن توسط فارگو مطرح شده بود؛ زمانی که او درباره رویکرد بازی نسبت به انتخابهای بازیکن و عواقب آنها و همچنین نحوه عملکرد مکالمات چندنفره صحبت میکرد. فارگو گفته بود: «برای ما مهم بود که مستقیماً با طرفداران اصلی سبک نقشآفرینی صحبت کنیم و نشان دهیم این بازی واقعاً چیست. ما برای لحظهای ریتم را کند میکنیم تا مکالمه نفس بکشد و سیستمهای در حال کار را نشان دهیم. آن صحنه با شخصیت آلفی فقط دراماتیک نیست، بلکه لحن کلی اثر را تعیین میکند. این بازی میتواند بیرحم باشد؛ نه فقط در مبارزات، بلکه در انتخابهایی که میکنید و نحوه پاسخگویی جهان به آنها. موضوع فقط میانپردههای سینمایی نیست، بلکه درباره آن نوع نقشآفرینی عمیق و واکنشگرایی است که ما عاشق ساختنش هستیم و بازیکنان ما انتظار دارند.»
مور همچنین به مکالماتی که چندین شخصیت در آن دخیل هستند اشاره کرد و توضیح داد که این موضوع چگونه بر نویسندگی کلی بازی تأثیر میگذارد. او اشاره کرد که چون شخصیتهای بیشتری در جریان بازی نقش دارند، مکالمات ممکن است در نقطهای کاملاً متفاوت از جایی که آغاز شدهاند، به پایان برسند.
بازی Clockwork Revolution هماکنون برای کامپیوتر و ایکس باکس سری ایکس | اس در دست توسعه است. اگرچه هنوز تاریخ انتشار دقیقی برای آن اعلام نشده، اما شایعات اخیر نشان میدهند که این بازی احتمالا در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد شد. در ادامه نیز میتوانید نگاهی به بهترین بازی های کامپیوتر داشته باشید.