کن لوین دلیل اسمگذاری بازی Judas را توضیح میدهد
بازی Judas بهعنوان جدیدترین بازی کن لوین، خالق BioShock، مدت زمان زیادی را در مسیر توسعه سپری کرده است. این بازی اولین پروژه لوین از زمان انتشار بسته الحاقی Burial At Sea بازی BioShock Infinite در سال ۲۰۱۴ به شمار میآید. اگر تریلر رونمایی و گیمپلی بازی Judas را دیده باشید، به شباهت زیاد آن با سری BioShock پی بردهاید. با این حال کارگردان بازی اعتقاد دارد که تیمش Judas را بهعنوان یک بازی تیراندازی اولشخص توسعه نمیدهد، بلکه آن را «شبیهساز Judas» میداند؛ چراکه نام شخصیت اصلی داستان همین است.
به نقل از گیماسپات، لوین در وبلاگ توسعهدهندگان که در سایت رسمی پلی استیشن به اشتراک گذاشته شده است، نوشت: «شخصیت اصلی Judas ماشینها را به گونهای میفهمد که هرگز نمیتواند انسانها را مشابه آن درک کند. این به بزرگترین نقطه قوت و بزرگترین نقطه ضعف او تبدیل شده است. ما او را در یک دنیای علمی تخیلی درون یک کلنی فضایی بزرگ به نام The Mayflower که پر از ربات است، قرار دادهایم. یک محیط آیندهنگر که کسی مثل او را بسیار قدرتمند میکند، اما زنده ماندن در آن به میزان انعطافپذیری هر شخص در برابر قوانین بستگی خواهد داشت؛ زیرا قانونشکنی منجر به شکست میشود.
این کار شخصیت اصلی را به یک یاغی، یک خائن طردشده و یک وطنفروش واقعی (اشاره به معنی Judas) تبدیل میکند. این تنش روانی که در قلب و درون شخصیت اصلی شعلهور میشود، همه چیز بازی را شکل داده است؛ به همین خاطر ما این بازی را یک اثر تیراندازی اولشخص در نظر نمیگیریم و در عوض آن را «شبیهساز جوداس» میدانیم. همه چیز این بازی بر پایه یک ایده اصلی یعنی شیوه تعامل شما با جهان اطراف ساخته شده است.»
لوین خاطرنشان کرد که جوداس بیش از حد معمول به دیگران وابستگی ندارد اما روایت داستان، او را مجبور خواهد کرد تا از بین سه رهبر مستعمره فضایی The Mayflower، یکی از انتخاب کند. این انتخاب باعث میشود که جوداس به متحد یکی از این رهبران و دشمن دو رهبر دیگر تبدیل شود. پیش از این بازی Judas به عنوان یک اثر روگلایت با محتوای رویهای در یک دنیای باز پویا و در حال تغییر توصیف شده بود. این دنیای باز همان کلنی فضایی The Mayflower است که به گفته کارگردان، عناصر و ترکیب محیطی آن بر اساس انتخابهای بازیکن در جای خود قرار میگیرند.
در ادامه کارن سگارز، طراح ارشد بازی Judas، توضیح داد: «هنگام متصل کردن قطعات طراحی بازی، نیاز داشتیم تا قطعات مختلف پازل و سلسله مراتب محتوا را درک کنیم و بتوانیم آنها را به روشی معنادار که به نفع داستانسرایی باشد، کنار هم قرار دهیم. بخش بالایی کلونی The Mayflower شامل مکانهایی خاص و مجلل خواهد بود که سقفهای بلند، پنجرههای غولپیکر و لابیهای بزرگ آنها خودنمایی میکنند. بخش پایینی کلونی فضای کثیف و قدیمی Violator است که بخش زیرین را تشکیل میدهد. شما در این قسمت باید از مسیری موسوم به «راهپله جهنم» عبور کنید. این مسیر فضای پایینی و بالایی را از نظر بصری و فیزیکی از یکدیگر متمایز میکند.»
لوین در پایان اظهار داشت که بازی Judas با حذف عناصر سرویس زنده، روندهای مدرن بازیسازی را نقض خواهد کرد. این بازی هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد.