پروژه جدید Virtua Fighter با هدف نامزد شدن برای بهترین بازی سال ساخته میشود
بر اساس آخرین اخبار بازی و به نوشته گیمینگبولت، سازندگان مجموعه یاکوزا در استودیو Ryu Ga Gotoku هماکنون توسعه چند بازی را بهصورت همزمان پیش میبرند که یکی از آنها، بازی جدید سری مبارزهای Virtua Fighter است. اخیرا ریچیرو یامادا، تهیهکننده این مجموعه، در مصاحبه خود از جاهطلبیهای استودیو برای این بازی موردانتظار پرده برداشت و گفت که سازندگان تمایل ندارند تا فقط یک بازی مبارزهای خوب بسازند، بلکه میخواهند تا این پروژه که اولین تجربه آنها از سری Virtua Fighter به حساب میآید را به گزینهای شایسته جهت قرار گرفتن در فهرست نامزدهای بهترین بازی سال تبدیل کنند.
این بدان معنا است که استودیو میخواهد تا بازیکنهای بیشتری را به سمت تجربه این بازی و امتحان کردن آن جذب کند و برای رسیدن به این هدف باید به طراحی مکانیسمهای گیمپلی راحت و قابل دسترس بپردازد. یامادا گفت: «البته که هدف ما ساخت یک بازی است تا شایستگی نامزدی برای بهترین بازی سال را داشته باشد. مانند اولین بازی Virtua Fighter، ما محصولی را میسازیم که فقط محدود به قالب یک بازی مبارزهای نباشد. ژانر بازیهای مبارزهای معمولاً به عنوان یک دسته خاص و مجزا شناخته میشود، اما بازی بعدی Virtua Fighter اینگونه نخواهد بود؛ بنابراین هر کسی به راحتی میتواند آن را انتخاب کرده و تجربه کند. من فکر میکنم که این یکی از مهمترین نقاط قوت بازی آینده خواهد بود.»
این اظهار نظر تایید میکند که استودیو Ryu Ga Gotoku توسعه بازی جدید Virtua Fighter را با دقت پیش میبرد تا مطمئن شود که تقریبا هر بازیکنی بتواند از تجربه آن لذت ببرد. تهیهکننده سری توضیح داد: «اگر بازی به گونهای نباشد که هر کسی بتواند از تجربه آن لذت ببرد، به سطح کیفی موردنیاز برای قرار گرفتن در فهرست نامزدهای بهترین بازی سال نخواهد رسید. این معنای هدف ما برای تبدیل کردن بازی جدید Virtua Fighter به نامزد شایسته بهترین بازی سال است.»
یامادا خاطرنشان کرد که سازندگان به عنوان بخشی از تلاش خود برای تحقق این هدف تصمیم گرفتند تا برخی مکانیسمهای همیشگی سری را حذف و چیزهای جدید دیگری را اضافه کنند تا به تجربهای راحت و در دسترس تبدیل شود. باور سازنده این است که انباشته شدن مکانیسمهای جدید و اضافه شدن بیرویه سیستمها به گیمپلی، تنها یادگیری و تجربه آن را پیچیدهتر میکنند؛ بنابراین باید برخی سیستمها را حذف کرد.
یامادا خاطرنشان کرد: «اگر فقط به انباشتن مکانیسمهای بیشتر ادامه دهیم، در نهایت به محصولی بیش از حد پیچیده خواهیم رسید؛ بنابراین پروژه جدید Virtua Fighter با حذف برخی از چیزهای گذشته و اضافه کردن ویژگیهای آزمایشی جدید به پیش میرود. برای تصمیمگیری در این مورد، ما به آزمایش و بررسی ایدههای مختلف ادامه خواهیم داد.
من به یوسوکه تاکدا، کارگردن مبارزات سری Virtua Fighter، اعتماد دارم تا از سیستمهای واقعا مهمی که قبلا ساختهایم، محافظت کند. او به عنوان کسی که سالها سابقه کار روی مجموعه را دارد، اهمیت این موضوع را به بهترین شکل درک میکند. به طور مشابه، برنامهنویسان و طراحان انیمیشن ما نیز به خوبی میدانند که کدام بخشهای یک بازی مبارزهای مطلقاً نباید تغییر کنند. این تلاش درباره حفظ عناصر اصلی مجموعه در کنار گنجاندن ایدههای جدید است.»
از جمله ویژگیهایی که بازی آینده Virtua Fighter در زمان عرضه ارائه میدهد، حالت کاملا جدید Uprising است. در حالی که جزئیات زیادی در مورد این حالت فاش نشده، یامادا آن را به عنوان «ارائهدهنده فرصتهایی پویا جهت تغییر حرکت» توصیف کرده است. این بازی هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد و تنها تایید شده که برای کامپیوتر، پلی استیشن ۵، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در حال توسعه است.